چاه‌های آب خام در فضای سبز منطقه ۷ مجهز به سیستم مدیریت هوشمند می‌شوند

    کد خبر :445593

شهردار منطقه ۷ گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب‌های خام و مدیریت بهینه بر مصرف آب، چاه‌های موجود در فضای سبز منطقه مجهز به سیستم مدیریت هوشمند می شوند.

سمیه حاجوی با اشاره به اینکه این روش آبیاری برای اولین بار در شهر تهران در این منطقه در حال اجراست، افزود: سیستم هوشمندسازی چاه های منطقه بهمن ماه سال جاری در بوستان های جوان و نارون، چاه سبلان، سه راه طالقانی و علمک خیابان علی اکبری به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر اینکه آبگیری کلیه تانکرهای آب به صورت هوشمند کنترل خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح دبی آب اندازه گیری و تانکرهای آب به اندازه معین پر شده در نتیجه از هدر رفت آب به میزان چشم گیری جلوگیری می شود.

به گفته شهردار منطقه ۷، هوشمندسازی مدیریت و نظارت بر آب مصرفی تمام بوستان ها، مخازن فرعی، علمک های آب تانکری و آبنماها با نصب کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس به صورت قرائت از راه دور کنترل شده و در نهایت از طریق سیم کارت متصل به سرور، مدیریت از میزان آب مصرفی مطلع می شود.

به گزارش ایسنا وی با تاکید بر اینکه طرح هوشمندسازی چاه های آب برای حفاظت از سفره های زیرزمینی اجرا می شود، یادآور شد: این طرح در قالب تعادل بخشی با هدف نظارت برفرایند مصرف آب چاه های فضای سبز و صیانت از منابع آب های زیرزمینی در منطقه ۷ اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، حاجوی در پایان تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی موجود یکی از اصلی‌ترین وظایف ما نگهداری منابع و حفظ ذخایر آبی برای آیندگان است، از همین رو اجرای طرح هوشمندسازی چاه های منطقه را در دستور کار این منطقه قرار دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید