وزیر انرژی روسیه اعلام کرد

کاهش تولید نفت روسیه مطابق با توافق اوپک

    کد خبر :445590

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۵۵ تا ۵۵۶ میلیون تن (۱۱.۱۴۵ تا ۱۱.۱۶۵ میلیون بشکه در روز) خواهد بود، اما این آمار به دلیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد و کمتر شود.

الکساندر نواک اظهار کرد: تغییرات زیادی ممکن است در طول سال آینده روی دهد که به تصمیمات گرفته شده در اقدامات مشترک هماهنگ با اوپک بستگی دارد. تولید برای سال آینده ۵۵۵ تا ۵۵۶ میلیون تن پیش‌بینی شده اما ممکن است به میزان سه تا چهار میلیون تن کمتر شده و به ۵۵۲ میلیون تن تغییر پیدا کند.

طبق محاسبات “اس اند پی گلوبال پلاتس” که بر مبنای تبدیل ۷.۳۳ بشکه به یک تن بوده، آمار ۵۵۲ میلیون تن معادل حدود ۱۱.۰۸۵ میلیون بشکه در روز است.

کشورهای اوپک و غیراوپک اوایل ماه میلادی جاری موافقت کردند تولید نفت را به مدت شش ماه از ژانویه سال ۲۰۱۹ کاهش دهند و متعهد شدند به صورت گروهی ۱.۲ میلیون بشکه در روز از میزان عرضه به بازار را کاهش دهند. کاهش تولید این گروه این بار بر مبنای سطح تولید اکتبر ۲۰۱۸ خواهد بود. از ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید که کشورهای غیراوپک متعهد شده اند، سهم روسیه ۲۲۸ هزار بشکه در روز است با این حال این کشور قصد دارد کاهش تولید را به تدریج انجام دهد. روسیه ۱۱.۴۱ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸ نفت تولید کرد.

نواک اظهار کرد که روسیه ممکن است در سه ماهه نخست به هدف خود برسد. پیش از این وی پیش‌بینی کرده بود که تولید به میزان ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز در ژانویه کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، روسیه تولیدش را به تدریج کاهش می‌دهد زیرا سرمای منجمدکننده این کشور کاهش سریع تولید را غیرممکن می‌کند.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای بازبینی سیاست تولیدشان در آوریل دیدار خواهند کرد.

وزیر انرژی روسیه گفت: درباره طرح‌های تولید نفت با تولیدکنندگان روسی گفت‌وگو می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید