نامه خانواده شهدای ترور به سفیر دانمارک در اعتراض به حمایت‌های این کشور از تروریست‌ها

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۷
    کد خبر :445580

خانواده شهدای ترور کشور در نامه‌ای سرگشاده به سفیر دانمارک در ایران، مراتب اعتراض خود را به حمایت‌های دولت این کشور از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب اعلام کردند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد هابیلیان، متن کامل نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به شرح ذیل است:

»جناب آقای «دنی انان»

سفیر محترم پادشاهی دانمارک در ایران

با سلام

حادثه تلخ و تروریستی اهواز در ۲۲ سپتامبر سال جاری که نزدیک به ۱۰۰ تن از شهروندان ایرانی در آن کشته و زخمی شدند بهانه ای برای نگارش این نامه برای جنابعالی به عنوان نماینده دولت دانمارک در ایران شد.

کشورمان، ایران از سال ۱۹۷۹ و همزمان با پیروزی انقلاب، تاکنون قربانی حجم بالایی از اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بوده است که در آن ها علاوه بر تخریب زیر ساخت های کشور، متأسفانه بیش از ۱۷۰۰۰ تن از شهروندان نیز جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر دیگر نیز با مجروحیت های دائمی مواجه شده اند.

مبارزه همه جانبه کشور در سال های پیروزی انقلاب با تروریست ها باعث نابودی بخشی از آنها و تضعیف بخشی دیگر از آنان گردید. بنابراین این گروه ها با حمایت از برخی کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی، اقدام به انتقال پایگاه های خود به آن کشورها کردند و از آنجا اقدام به برنامه ریزی برای ارتکاب عملیات تروریستی در کشورمان کردند که متأسفانه تاکنون نیز ادامه دارد.

در میان برخی از کشورهای اروپایی که خاک خود را در اختیار این گروه های خشونت طلب و تروریست قرار دادند، دانمارک نیز وجود دارد.

جناب آقای سفیر؛

متأسفانه کشور شما در پناه دادن به تروریست های ایرانی سابقه خوبی ندارد و سوابق آن نیز به چند دهه قبل و همزمان با پناه دادن به تعدادی از اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق که برای مدت های طولانی در فهرست گروه های تروریستی برخی کشورهای جهان و همچنین اتحادیه اروپا بود و همچنین حضور گروه های تجزیه طلب تروریست استان خوزستان، باز می گردد.

این گروه های جنایتکار علاوه بر تجزیه طلبی، اقدامات گسترده تروریستی نیز انجام داده اند و این موضوع عمق فاجعه حمایت کپنهاک از آنها را بیشتر عیان می کند.

حمله به سفارت ایران در لندن و گروگان گیری کارکنان سفارت، بمب گذاری در فرمانداری های اهواز، آبادان و دزفول، بمب گذاری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی اهواز، بمب گذاری در سازمان مسکن و شهرسازی اهواز، بمب گذاری در شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، انفجار خطوط لوله نفت آبادان، بمب گذاری در اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بمب گذاری در خیابان نادری اهواز در ماه رمضان، بمب گذاری در بانک سامان منطقه کیان پارس اهواز، حمله مسلحانه به اتوبوس های کاروان مناطق گردشگری استان خوزستان موسوم به راهیان نور، بخشی از جنایات تروریستی گروه های تجزیه طلب ساکن در کشور دانمارک مانند «حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز» است.

علاوه بر اینها برگزاری نشست ها و اقدامات برنامه ریزی برای عملیات تخریب و ترور در ایران را نیز باید افزود و آخرین آنها تا این لحظه همان حادثه ۳۱ شهریور ماه سال جاری اهواز بوده است که این گروه ها مسؤولیت آن را بر عهده گرفته اند.

عقل و منطق می گوید که بدون حمایت دانمارک از این گروه ها، آنها به هیچ وجه نمی توانند به فعالیت آزادانه و طراحی اقدامات تروریستی و خشونت آمیز بپردازند. بنابراین این حق خانواده های قربانیان ترور و خشونت این گروه ها در ایران است که انگشت اتهام را نخست به سمت دولت دانمارک نشانه بگیرند.

کشور شما بدون توجه به سابقه تروریستی این گروه ها، خاکش را در اختیار آنها قرار داده است و این موضوع به طور مستقیم و رسمی به معنای حمایت دانمارک از اقدامات آنها در کشتار صدها شهروند ایرانی تلقی می شود.

جناب آقای انان؛

پرسش ما از شما این است که اگر حادثه حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح ایران در ۳۱ شهریور برای اتباع کشور شما رخ می داد آیا دولت دانمارک باز هم این برخورد سهل انگارانه را با عناصر گروه تروریستی حرکة النضال انجام می داد یا خیر و اساسا چه نوع اقداماتی را در دستور کار خود قرار می‌داد؟! افکار عمومی در ایران به شدت به دنبال شنیدن پاسخ شماست.

جناب آقای سفیر؛

خانواده های قربانیان حوادث تروریستی که توسط گروه های تروریست ساکن در دانمارک انجام شده به خصوص بازماندگان حادثه اخیر اهواز، با کمک تعدادی از حقوقدانان، اقدام به تشکیل پرونده های قضایی برای محاکمه عاملان این حادثه کرده اند و روند نیز به زودی آغاز می شود.

مردم ایران همواره در همه حوادث تروریستی که در سال های اخیر توسط گروه های تروریستی افراط گرا در اروپا رخ داده است با شهروندان اروپایی همدردی کرده اند و تروریسم را در هر جای دنیا و با هرعنوانی محکوم کرده اند، بنابراین در اقدامی جوانمردانه انتظار داریم که دولت شما نیز پاسخ این همدردی شهروندان ایرانی را با برخورد جدی با تروریست ها بدهد، نه حمایت از تروریست ها.

آقای انان؛

به گزارش ایسنا،در پایان لازم می دانیم این نکته را یادآوری کنیم که عدم برخورد جدی کشورهای اروپایی با تروریست های داعش، باعث ارتکاب تعداد زیادی عملیات تروریستی در شهرهای اروپایی شد. تروریسم نه ایدئولوژی می شناسد و نه جغرافیا. تروریست هایی که با عناصر روان پریش خود به مردم بی گناه حمله می کنند این توانایی را دارند که آنها را در هر نقطه ای از دنیا به کار بگیرند. بنابراین معتقدیم از تجربه عملیات های داعش در اروپا باید درس بگیرید و مانع از فعالیت این گروه ها و هواداران آنها شوید.

با تقدیم احترامات فائقه

خانواده شهدای ترور ایران

۱۸ دسامبر ۲۰۱۸»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید