وزیر راه و شهرسازی:

تحریم‌ها استقلال ما را هدف گرفته‌اند

    کد خبر :445543

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه اقتصادی به‌دنبال ضربه‌زدن به استقلال کشور هستند، گفت: همان‌طور که در گذشته نیز حرکت ما با وجود تمام فشارها ادامه یافته است، از این پس نیز با حرکت خردمندانه مدیران از دشواری‌ها عبور خواهیم کرد.

محمد اسلامی امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه حمل و نقل اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیر دولت و مجلس شورای اسلامی، یک فرصت تاریخی برای توسعه حمل و نقل ایران به وجود آمده و آن تاسیس صندوق توسعه حمل و نقل است. این صندوق که حدود دو هفته قبل اساسنامه آن به تصویب هیات وزیران رسید، کار خود را با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل آغاز خواهد کرد.

به گفته وی، این صندوق در ابتدای کار، ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه خواهد داشت تا پشتوانه‌ای برای توسعه حمل و نقل ایران شود.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان این‌که موضوع مهم فعلی در ایران، تداوم توسعه حمل و نقل با وجود تحریم‌هاست، اظهار کرد: هدف از این تحریم‌ها، مقابله با استقلال ایران است. شرکت‌ها و افرادی که تحریم شده‌اند نیز کسانی هستند که می‌توانند در شرایط تحریم تفاوت‌ها را رقم بزنند. ما باید با استفاده از فرصت‌های موجود و با اقداماتی خردمندانه از تحریم‌ها فرصت بسازیم.

اسلامی ادامه داد: در این مسیر، استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی داخلی، اهمیت بسیاری دارد، همان‌طور که در نمایشگاه نیز دیدیم، بخش خصوصی ما توانسته قدرت و توان داخلی پیدا کند و در ایام تحریم باید از این فرصت نهایت استفاده را برد. با وجود تمامی کاستی‌ها، حرکت حمل و نقل ادامه داشته و از این پس نیز با همان روال ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا،وزیر راه و شهرسازی، با بیان این‌که باید برای حمل و نقل ایران، مزیت سرمایه‌گذاری تعریف شود، اظهار کرد: منابع انسانی بیش‌ترین اهمیت را دارند. ما باید با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود تمام موقعیت‌های کشور را در راستای توسعه حمل و نقل به کار گیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید