واکنش سندیکای صنایع داروهای انسانی به یک یادداشت

    کد خبر :445404

سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در واکنش به یادداشت یکی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، روز گذشته یادداشتی بر خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت که توسط یکی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور نوشته شده بود.

نویسنده در آن یادداشت، اخبار اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی را مرور کرده بود. اعتباری که قرار است به شرکت‌های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد تا مشکلات مربوط به شرکت های تولیدکننده برطرف شود.

پس از مرور اخبار، سخنانی از رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مبنای تحلیلِ نویسنده قرار گرفته که بی‌شک دچار تقطیع شده است. طبیعی است استناد به روایتِ ناصحیح، منجر به نتیجه گیری ناصواب خواهد شد.

این سندیکا، خوش بینانه این رخداد را ناشی از اشتباه در دریافت اطلاعات یا استناد به منابع نادرست می‌داند.

سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اذعان دارد کارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی، شرکت‌های توزیع، پخش دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها یک خانواده در زنجیره دارویی کشور را تشکیل می‌دهند. این مهم در تمام مکاتبات و گفتگوهای اعضای سندیکا با مراکز مختلف و رسانه‌ها مدنظر قرار گرفته و به صورت شفاف بیان شده است.

نمونه ای از این موارد، گفتگو با احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، به تاریخ ۱۴ آذر ۹۷ در آرشیو خبرگزاری مهر است.

به نظر می‌رسد آنچه موجب پیش داوری و نیت خوانی نگارنده یادداشت شده، توجه نکردن به ابراز نگرانی رئیس سندیکا درباره مسیر اختصاص اعتبار مذکور بوده است. این در حالی است که رئیس سندیکا با اشاره به وجود تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، پیشنهاد کرده بود که با همکاری سازمان غذا و دارو، سازمان برنامه و بودجه و انجمن‌ها و تشکل‌ها کمیته‌ای برای نظارت بر روند توزیع اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی تشکیل شود تا اختصاص اعتبار به شرکت‌های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی در مسیر صحیح قرار گیرد.

سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با استقبال از برقراری ارتباط دوسویه با رسانه‌ها و شفافیت فعالیت‌ها بر آن است تا اطلاعات نادرست اصلاح شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید