اگر سهمیه‌بندی درست است چرا آن را حذف کردید؟

    کد خبر :444897

این که چه اشکالی دارد سوخت دو نرخی شود، دقیقاً سؤالی است که باید حسن روحانی و وزیر نفت او پاسخ دهند. چرا که صدای مخالفت با بنزین چند نرخی دقیقاً از داخل دولت به گوش می‌رسید.

به گزارش بازتاب، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

نتیجه تصمیم اشتباه زنگنه بلافاصله با حذف کارت سوخت خود را نشان داد و الگوی مصرف بنزین تغییر کرد. تا جایی که در نبود سیاست‌های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم به حدی که در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

به گزارش رجانیوز از ۳ سال پیش، با اصرار بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم، سهمیه‌بندی بنزین حذف شد و کارت سوخت از چرخه کنار رفت. زنگنه مدعی بود که استفاده از کارت سوخت و چند نرخی بودن بنزین موجب اذیت مردم خواهد شد و تأثیری بر مدیریت مصرف سوخت نخواهد داشت.

حتی بیژن زنگنه اظهار کرده بود: «در حال حاضر کارت سوخت را برای بنزین ضروری و عاملی برای کنترل مصرف نمی‌دانیم، پس تک‌نرخی شدن برای بنزین یک امر واجب است.»

تمام این اظهارات موجب شد که حسن روحانی شخصاً دستور حذف کارت سوخت را صادر کند. در همین راستا محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ۱۳ مهر ۹۵ سوت پایان کارت سوخت را به صدا درآورد و گفت: «ابلاغیه حذف کارت سوخت از سوی رئیس جمهوری صادر شده و اجرای آن بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.»

با این حال گویا روحانی این بار هم تصمیم گرفته برخلاف شعار تبلیغاتی، «به عقب برگردد» و برنامه مشابه‌ای برای بنزین در دستور کار قرار دهد. وی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: «چه اشکالی دارد که سوخت را دو نرخه کنیم، برای کسانی که رعایت می‌کنند. باید آدم‌های منظم و دقیق را تشویق کنیم در بیشتر جاهای دنیا سوخت دونرخه است روز تعطیل و روز عادی متفاوت است، حالا اینجا ما عادت کرده‌ایم به یک نرخ».

حالا دولت بدون عذرخواهی از تصمیم اشتباه و آسیب‌های زیادی که به سرمایه ملی وارد ساخته، تصمیم گرفته به عقب بازگردد و عرضه سوخت با نرخ‌های متفاوت و احیاء کارت سوخت را در دستور کار خود قرار دهد. یادآور می‌شود «به عقب باز نمی‌گردیم» شعار ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۶ بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید