معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد

آغاز به کار جشنواره فیلم « سکانس 59 ثانیه» در حوزه آموزش های شهروندی

    کد خبر :444561

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: جشنواره هنری فیلم کوتاه با عنوان «سکانس 59 ثانیه» با رویکرد آموزش های شهروندی در محورهای 7 گانه ویژه شهروندان کلید خورد.

ولی الله شجاع پوریان اظهار داشت: این جشنواره در قالب «پویش طهران تا تهران» به منظور ایجاد زمینه حضور شهروندان شهر تهران به منظور فراهم نمودن امکان مشارکت آنان در ارتقای سطح آموزه های شهروندی طراحی و راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای مأموریت های خود نسبت به ارتقای سطح آموزه ها، فرهنگ و تأکید بر بازیابی هویت های شهروندی با ایجاد حس تعلق به حضور اجتماعی شهروندان در قالب نگاهی حمایتی از ایده ها و توانمندی های دانش آموزی، دانشجویی و عموم شهروندان فراخوان تولید و ساخت فیلم با محوریت آداب و مراتب شهروندی را اعلام کرده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بخش‌ها و قالب های اصلی این پویش گفت: این پویش در قالب فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن گراف، تیزر وکلیپ و نماهنگ برگزار می شود.
وی با اشاره به محورهای 7 گانه این جشنواره گفت: فیلم های شرکت کنندگان در این جشنواره باید در محورهای اصلی چون ارتقای آگاهی شهروندان از حقوق و تکالیف شهروندی، تعلق محلی، بهبود کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان، بهبود و ارتقای بهداشت روانی، سلامت جسمانی و روابط اجتماعی، ایمنی و بحران، پسماند و محیط زیست شهری، آشنایی با مهارت های اخلاق شهروندی و ارتقای اخلاق و انضباط ترافیکی تولید و ارسال شود.
به گفته شجاع پوریان، 22 محور فرعی این جشنواره نیز شامل آشنایی با اخلاق و مهارتهای زندگی در شهر، حقوق و مسئولیت های متقابل شهروندان نسبت به هم، جلب مشارکت شهروندان در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، محله محوری در فرایند توسعه متمرکز آداب و رسوم شهروندی، محلات و بقای دوام اجتماعی، بافت تاریخی و احیای آن، آشنایی با استانداردهای زندگی خوب و باکیفیت در کلانشهرها، زیبایی بصری و مبلمان شهری، روابط اجتماعی سالم، بهداشت روانی و سلامت جسمانی، خود امدادی و دیگر امدادی، پیشگیری و کاهش اثرات در مواجه حوادث و سوانح، آمادگی شهروندی در مواجه با حوادث و سوانح، زندگی ایمن، شهر ایمن، اطلاع رسانی همگانی، نگهداری، استفاده مناسب و توسعه فضای سبز شهری، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی و بهداشت محیط، تفکیک پسماند از مبدأ، پاکیزگی و پیشگامی در حفظ و بهبود محیط زیست، کاهش آلودگی در فرایند استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ ایمنی با رویکرد بقای سلامت جامعه و فرهنگ ترافیک به شمار می رود.
به گزارش ایسنا، وی، برجسته سازی موضوعات و آموزه های دارای اولویت برای مدیریت شهری در افکار عمومی و جریان‌سازی فرهنگی-آموزشی هدفمند و مدیریت شده در جهت آموزش حقوق و تکالیف شهروندی مرتبط با حوزه مدیریت شهری را از اهداف این پویش برشمرد و افزود: شرکت در پویش برای تمامی هنرمندان و علاقه مندان حرفه ای و غیرحرفه ای در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و عمومی آزاد است.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آثار ارسالی پس از داوری انتخاب و به نفرات برگزیده نفر دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید