فعالیت نیمی از کارمندان زن کشور در آموزش و پرورش

    کد خبر :444477

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در راستای فراهم کردن امتیاز ویژه برای زنان سرپرست خانوار تلاش می کنیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش به این حوزه توجه ویژه دارد اما با توجه به محدودیت بودجه تنها می تواند در تعیین حوزه محل خدمت زنان سرپرست خانوار و یا اختصاص وام اثر گذاری داشته باشد.

فرحناز مینایی ‌پور در همایش بانوان فرهنگی و مشاوران آموزش و پرورش سرپرست خانوار که در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد اظهار کرد: بانوان نیمی از جامعه هستند که نیمی دیگر را تربیت می کنند و با توجه به این مسئله می توان گفت کل جامعه هستند و هر جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار باید به این ظرفیت ها توجه کند.

وی با بیان اینکه تمام سعی و تلاشمان را در راستای فراهم کردن امتیاز ویژه برای زنان سرپرست خانوار انجام داده ایم، اظهار کرد: آموزش و پرورش به این حوزه توجه ویژه دارد اما با توجه به اینکه بودجه محدودی دارد می‌تواند در تعیین حوزه محل خدمت زنان سرپرست خانوار و یا اختصاص وام اثرگذاری داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه منابع انسانی از زنان و مردان تشکیل شده، افزود: اگر به گذشته نگاه کنیم به صورت تاریخی در حق زنان بی مهری هایی شده و ضروری است جهت مشخص شدن جایگاه زنان زمینه های حضور و مطرح شدن آنان فراهم شود که خوشبختانه در خیلی از شاخص ها پیشرفت های چشم گیری داشتیم.

وی با بیان اینکه در دهه 50 تنها 42 درصد از دختران می توانستند تحصیل کنند و اکنون این رقم به 98 درصد رسیده است تصریح کرد: دو سوم کار انجام شده در جامعه توسط زنان صورت می گیرد اما آمار نشان می دهد یک سوم درآمد برای آنهاست و یک دهم از املاک و دارایی های جهان به نام بانوان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، مینایی پور با اشاره به اینکه از 4 میلیون کارمند کشور یک میلیون نفر زنان هستند که از این تعداد 500 هزار نفر در آموزش و پرورش فعال هستند، خاطرنشان کرد: در راستای جبران این جایگاه باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سه ماده در برنامه ششم توسعه به حوزه زنان، پرداخته شده است گفت: لایحه جایگاه زنان سرپرست خانوار در جامعه توسط دفتر امور زنان تدوین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید