برجام پس از خروج آمریکا آسیب دیده است

    کد خبر :444351

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: برجام پس از خروج آمریکا آسیب دیده و ممکن است با عدم تعهد برخی کشورها آسیب بیشتری هم ببیند.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، بعدازظهر امروز در همایش صلح و ثبات در غرب آسیا، یک منطقه، یک سرنوشت، اظهار داشت: نشست امنیتی تهران فرصتی برای اندیشیدن در خصوص زیستگاه و خانه خودمان است؛ بگذارید از نیمه پر لیوان آغاز کنیم.

وی گفت: همان طور که می دانید برجام پس از خروج آمریکا آسیب دیده و ممکن است با عدم تعهد برخی کشورها آسیب بیشتری هم ببیند ولی برجام توانست داغ ننگ برخورداری سلاح هسته ای را از پیشانی ایران پاک کند.

مشاور رئیس جمهور افزود: کسی دیگر نگران برنامه هسته ای ایران نیست و برجام به برنامه ای برای صلح و امنیت منطقه ای تبدیل شده است.

آشنا تصریح کرد: ما با کمک روسیه مانع از تجزیه دولت قانونی سوریه شده ایم. پاسخ ما به دعوت دولت سوریه مبتنی بر یکی از سیاست های اصولی ایرانی است چرا که ما دخالت های بیگانگان را در امور داخلی دیگر کشورها بر نمی تابیم.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: اصل دوم سیاست خارجی، مخالفت با سرکوب اعتراضات مردم است که می خواهند سهمی در تعیین سرنوشت کشورشان داشته باشند و فارغ از اینکه چه کسانی سرکوب می شوند و سرکوب می کنند این مساله مورد تایید ما نیست.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه در نیمه تاریک خانه ما رژیم اشغالگرصهیونیستی قرار دارد، گفت: اکنون این رژیم آشکارتر از هر زمانی در راس تجزیه طلبان عراق و سوریه ایستاده‌است و برجام ستیزی خود را با صلح ستیزی منطقه درهم آمیخته و پیوند این رژیم با برخی دولت های منطقه ای تهدید امنیتی برای منطقه ما به حساب می آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید