دعوا در کف رودخانه‌های مازندران!

    کد خبر :444213

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: شورای عالی معادن هنوز در خصوص نحوه برداشت گل و لای حاصل از لایروبی و کف کَنی آب بندان‌ها تصمیم گیری و اعلام نظر نکرده و در حال حاضر این گونه گل و لای جزء مواد معدنی محسوب نمی‌شود بنابراین صدور مجوز در این خصوص در محدوده اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد در جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب بندان های مازندران، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران، گِل و لای و رسوباتی که در لایروبی و کف کَنی از آب بندان های مازندران برداشت می شود، جزء مواد معدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

وی تصریح کرد: لایروبی از آب بندان ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه ای استان باید برای همان آب بندان‌ها و اراضی کشاورزی در حدود بهره برداران همان آب بندان‌ها هزینه شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: اینکه کشاورزان و بهره برداران به چه میزان و در چه مواردی می‌توانند از آب بندان ها استفاده کنند و همچنین مدیریت و نظارت مربوط به آب بندان های استان با شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواهد بود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران یادآور شد: طی سال های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان و مدیریت شرکت آب منطقه ای، شیوه نامه‌ای نیز در خصوص وضعیت آب بندان‌ها و نحوه بهره برداری و شرایط مالکیت آنها تنظیم شد که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 870 آب بندان در استان مازندران شناسایی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید