ساحل خزر را در جویبار گِل گرفته‌اند

    کد خبر :443891

شهر “کوهی خیل” در استان مازندران با وجود مجاورت با ساحل دریای خزر، فاقد زمین ساحلی جهت اجرای طرح دریاست.

علی اصغر قاسمی شهردار کوهی‌خیل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه این شهر با وجود مجاورت با ساحل دریای خزر فاقد زمین ساحلی جهت اجرای طرح دریا است، اظهار کرد: با وجود تمام پیگیری‌ها موفق به تملک زمین ساحلی جهت اجرای طرح دریا نشده‌ایم و حدود 25 هزار نفر ساکنین بخش گیلخواران جویبار از این موهبت بی بهره هستند.

وی از شفافیت نداشتن در روند واگذاری زمین‌های ساحلی ابراز نارضایتی کرد و گفت: با وجود تاکیدات استاندار، فرماندار شهرستان و نمایندگان مجلس، واگذاری زمین‌های ساحلی همچنان با عدم شفافیت همراه بوده و این موضوع موجب نارضایتی مردم و بی اعتمادی به مسئولین ذیربط شده است.

قاسمی افزود: زمین ۸ هکتاری که از سال ۸۸ قرار بود به شهرداری کوهی خیل جهت اجرای طرح سالم‌سازی واگذار گردد، متاسفانه با واگذاری های غیر شفاف به صنایع دریایی واگذار شد.

وی با بیان اینکه سواحل دریای مازندران قابلیت کناره‌گیری کشتی را ندارد، گفت: قرار شد این زمین جهت ویلا سازی کارکنان آن نهاد استفاده شود در صورتی که هیچ نمایندگی در شهرستان ندارد.

شهردار کوهی خیل با اعلام اینکه تنها شهر ساحلی هستیم که زمین ساحلی نداریم، خاطرنشان کرد: از ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان جویبار، یک کیلومتر آن هم در اختیار مردم نیست.

سیدعلی اسد فرماندار جویبار نیز از تشکیل کارگروه در خصوص بررسی زمین های ساحلی خبر داد و خاطرنشان کرد: مسیر را برای سرمایه گذاران واقعی هموار می‌کنیم تا در اجرای کار خود مشکلی نداشته باشند اما اگر فردی زمین را به بهانه سرمایه گذاری تصرف کرده و اقدامی صورت نگیرد، خلع ید صورت می‌گیرد.

محمد فقیه، بخشدار گیلخواران نیز در این رابطه اظهار کرد: بحث واگذاری زمین های ساحلی با هدف توسعه و رونق گردشگری و اقتصادی در سنوات گذشته انجام شده اما آنچه که مشخص است فقط تعداد محدودی از واگذاری‌ها در مسیر اصلی خودش حرکت کرده و بخش اعظم آن فقط برای تملک زمین بوده است.

به گزارش ایسنا ، با وجود ۷ روستای ساحلی در بخش گیلخواران جویبار، مردم به سواحل دسترسی ندارند و بخش اعظمی از سواحل (بیش از ۵۰ درصد) به افراد تحت اجرای پروژه واگذار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید