تصادف ساختگی و اره کردن استخوان برای دریافت دیه

    کد خبر :44386

مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان گفت: سال 95 حدود هزار و11 نفر برای دریافت دیه اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی وحتی اره کردن استخوان ترقوه خود کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 14درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان گفت: افراد برای دریافت دیه از بیمه ها اقدام به خودزنی، صحنه سازی تصادف وحتی شکستن دست وپای خودبه صورت عمد می کنند.

وی اضافه کرد : این افراد با زدن اسپری یا تزریق مواد بی حس کننده، دست یا پای خود را بی حس کرده و سپس اقدام به شکستن استخوان خود می کنند تا دیه دریافت کنند. وی تصریح کرد: چندی پیش موردی داشتیم که برای دریافت دیه اقدام به خود زنی کرده وپس از بی حس کردن محل مورد نظر استخوان ترقوه کتف خود را با اره بریده بود.

وی بابیان این که برخی برای دریافت دیه اقدام به خود زنی به اشکال مختلف می کنند، اظهارکرد: مواردی نیزداشته ایم که برای دریافت دیه با قیچی آهن بر دندان های خود را بریده اند یا ابتدا پوست خود را بی حس کرده وبا کشیدن خود روی زمین پوست خود را کنده وسپس با موتور خود را به عمد به لاستیک خودروها برای دریافت دیه کوبیده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: برخی نیز از طریق خودزنی کلاهبرداری می کنند که نمونه آن فردی بود که از داوطلبان خودزنی وکالت می گرفت و مبلغ یک میلیون تومان به آن ها می پرداخت و پس از آن که آن افراد خود را به عمد زیر خودروها می انداختند با وکالتی که گرفته بود، نسبت به دریافت دیه اقدام می کرد که متاسفانه یکی از افراد داوطلب خودزنی دریک تصادف به همین شکل کشته شد.

دکتر آریاحجازی افزود: حتی گروه هایی را داشته ایم که قبل از سوار شدن به خودرو صورت وبدن خود را زخمی کرده وسپس اقدام به انداختن خودرو در دره یا تصادف ساختگی می کرده اند و از این راه دیه های سنگینی می گرفتند اما خوشبختانه اکنون با توجه به این موارد، بررسی های دقیق تری انجام می شود تا جلوی این سوءاستفاده ها گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید