پراید، ۲۰۶ و چند تا ماشین چینی

    کد خبر :443760

قیمت خودرو در کارخانه طلسم شده و فعلا قرار نیست دولت و مجلس و تولیدکننده‌ها با هم به توافق برسند؛ بنابراین اگر لنگ ماشین مانده باشید، مجبورید همین روز‌ها انتخاب‌تان را انجام دهید. شوربختانه راه ساده‌ای پیش روی شما نیست. مثلا کی فکرش را می‌کرد پراید را ۳۸میلیون تومان و تیبا را ۴۱میلیون بخریم؟ ۲۰۶معمولی تیپ ۲ چی؟ ۶۰میلیون تومان می‌ارزد؟ پس تنها توصیه اکید می‌کنیم اگر چاره‌ای جز خرید ندارید، پول عزیزتر از جانتان را به دست بگیرید و روانه بازار شوید. در این گزارش وضعیت بازار خودرو‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان را بررسی کرده‌ایم و راستش را بخواهید در آخر کار خودمان هم شگفت‌زده شدیم.

بهترین خودرو‌ها با بودجه زیر ۵۰میلیون
سایپا ۱۱۱ هاچ بک اولین انتخاب در این بازه قیمت است. رنگ سفید آن را در بازار آزاد ۳۸میلیون تومان می‌فروشند و اگر تنوع رنگ بخواهید باید حدود ۴۰۰هزار تومان بیشتر هزینه کنید. قیمت سایپا ۱۳۱ از حدود ۳۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان برای رنگ سفید شروع می‌شود و تا ۳۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای مدل‌های رنگی پیش می‌رود.

آن‌هایی که می‌خواهند از دست پراید به دامن برادر بزرگترش فرار کنند باید پنج، شش میلیون تومان بیشتر پول بدهند و تیبا بخرند. تیبای سفید در بازار آزاد الان ۴۱میلیون تومان است و برای داشتن تنوع رنگ باید ۵۰۰هزار تومان بیشتر پول بدهید. این وضعیت تیبا صندوق‌دار است؛ اگر جوان باشید و ماشین‌باز احتمالا مدل‌های هاچ بک تیبا را بیشتر می‌پسندید. مشکلی نیست لابد پولش را دارید، چون قیمت تیبای بدون صندوق در بازار آزاد تازه از ۴۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. مدل‌هایی هم با رینگ آلومینیومی وجود دارند که حدود یک میلیون تومان گران‌تر هستند.

ساینا با دنده معمولی آخرین انتخاب شما در میان محصولات سایپا خواهد بود. این ماشین را ۴۶میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا ۴۷میلیون می‌فروشند. MVM۱۱۰S آخرین انتخاب موجود در این بازه قیمت است که در حال حاضر در بازار آزاد ۴۷میلیون تومان فروخته می‌شود.

بهترین خودرو‌ها با بودجه ۵۰ تا ۷۰میلیون تومان
قیمت سمند LX در حال حاضر به ۵۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده است. (احتمالا وقتی به ته این مطلب بنویسید آن پول خرد تهش را هم گرد کرده‌اند) سمند EF۷ که روز و روزگاری برای خودش بروبیایی داشت ۶۳میلیون تومان قیمت دارد.

در میان محصولات پژو که البته دیگر فقط اسم و لوگوی شرکت فرانسوری رویشان باقی مانده باید به GLX اشاره کنیم. رفیق قدیمی‌مان الان ۵۶میلیون تومان فروخته می‌شود و مدل دوگانه‌سوزش دو میلیون تومان گران‌تر است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم در بازار آزاد ۶۰میلیون تومان قیمت خورده است.

مجبوریم دوباره برویم سربخت محصولات سایپا. جایی که ساینای اتوماتیک با قیمت ۵۹میلیون تومان منتظر طعمه‌های خود نشسته است. کوییک اتوماتیک هم لب مرز بودجه قرار دارد؛ ۶۹میلیون تومان! نمی‌خرید؟ لابد چشم‌تان دنبال عشوه و کرشمه خودرو‌های برلیانس است که در پارس خودرو تولید می‌شوند. مدل دنده‌آی h۲۲۰ الان در بازار آزاد حدود ۶۸میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین می‌توانید به سراغ انتخاب مدل‌های دنده‌ای h۲۳۰ بروید.

بهترین خودرو‌ها با بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان
سمند سورن را دیگر کسی تحویل نمی‌گیرد، اما برای همین خودرو باید در بازار آزاد ۷۸میلیون تومان پول داد. حدود هفت میلیون تومان ارزان‌تر از مدل‌های پایه پژو پارس هر چند که پارس در مدل‌های دارای آپشن ممکن است مرز ۸۰میلیون تومان را پشت سر بگذارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمتش در بازار آزاد به ۷۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است. باز به معرفت مدل صندوق‌دار که لااقل حدود ۳۰۰هزار تومان ارزان‌تر است. اگر چه هنوز بعضی‌ها برایش طاقچه بالا می‌گذارند و به سراغ رانا LX می‌روند. رانا الان در بازار آزاد ۶۲میلیون تومان است.

بهترین خودرو‌ها با بودجه ۸۰ تا ۱۰۰میلیون تومان
سمند سورن توربو را در بازار آزاد ۸۸میلیون تومان می‌فروشند. احتمالا این خودرو روی دست صاحبانش باد کند، چون مثلا قیمت اولین نسخه‌های دنا ۸۳میلیون تومان است و مثلا می‌توان با همین پول پژو پارس LX خرید. پارس اتوماتیک ۹۲میلیون است. ولی به نظرم تا وقتی ۲۰۷دنده‌ای وجود دارد؛ کسی به این گروه پیر و خسته نگاه نکند. قیمت ۲۰۷دنده‌ای باید حدود ۹۰میلیون تومان باشد.

در این بازه قیمت همچنین به دانگ فنگ H۳۰ کراس برخورد می‌کنیم. ماشینی با موتور ۲۰۶، ریخت و قیافه خانوادگی که برای خریدش باید دوئلی سخت بین جیب و وجدانتان برگزار کنید؛ به نظرتان ۹۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای یک ماشین دورگه زیاد نیست؟

اگر روحیه محافظه‌کاری داشته باشید شاید ترجیح دهید به سراغ تندر ۹۰ مدل E۲ و حتی تندر پلاس دنده معمولی بروید که قیمت‌شان به ترتیب ۸۶میلیون و ۹۴میلیون تومان است. آن‌هایی که دنبال ماشین دنده اتومات ارزان می‌گردند می‌توانند به آریو ۸۸میلیونی فکر کنند. برلیانس h۲۲۰ اتومات ۸۵میلیون تومان است. h۲۳۰ اتومات را ۵۰۰هزار تومان گران‌تر می‌فروشند.

البته در این بازه قیمت خیلی‌ها ترجیح می‌دهد با ۸۵میلیون تومان یک برلیانس h۳۲۰ دنده معمولی با موتور ۱۵۰۰سی‌سی بخرند. مدل‌های مجهز به موتور ۱۶۰۰سی‌سی حدود ۹۳ میلیون تومان است. برای خرید این ماشین باید تصمیم سختی بگیرید، چون در میان گزینه‌های روی میز MVM۳۱۵ هاچ بک به چشم می‌خورد با قیمت ۹۲میلیون و اگر خوب بگردید شاید بتوانید یک جیلی GC۶ نیوفیس اتومات هم به قمیت ۹۵میلیون تومان پیدا کنید. در نهایت البته کارتان می‌تواند با تندر ۹۰ ساخت پارس خودرو و پارس تندر راه بیفتد که الان به ترتیب ۸۶ و ۸۹ میلیون تومان قیمت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید