محکومیت‌های صادره در مورد اسفندیار رحیم مشایی تایید شد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۹:۲۲
    کد خبر :443740

رییس کل دادگستری استان تهران از تایید محکومیت‌های صادره در مورد اسفندیار رحیم مشایی خبر داد.

چهارم شهریور ماه 1397 بود که اولین جلسه دادگاه اسفندیار رحیم مشایی تشکیل و کیفرخواست وی قرائت شد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۷ دومین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی با حضور نمایندگان رسانه‌ها از جمله، خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری تسنیم، شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران ۲۱ شهریور ماه اعلام کرد براساس نتیجه دادرسی در سه فقره اتهامی اسفندیار رحیم مشایی، اتهام اول دایر بر اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی است که بر اساس آن وی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

بنابر اعلام رئیس کل دادگستری تهران، مشایی، در ارتباط با عنوان اتهامی دیگر دایر بر تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام ردیف سوم دایر بر توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه، به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

اسماعیلی تاکید کرد: در مجموع مجازات مشایی ۶ سال و نیم است، اما چنانچه همین رای مورد تایید دادگاه تجدیدنظر قرار بگیرد و تغییری در آن حاصل نشود به موجب قانون، مجازات اشد یعنی صرفا ۵ سال از حبس قابلیت اجرا خواهد داشت.

جلسه دادگاه تجدیدنظر «رحیم مشایی» رئیس دفتر رئیس جمهور سابق چهارشنبه ۱۴ آذر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر و مستشاران شعبه برگزار شد.

با وجود اعلام قبلی و ابلاغ وقت دادگاه، متهم پرونده از حضور در جلسه محکمه خودداری کرد، اما وکلای وی در این جلسه حضور یافتند و به دفاع از اتهامات مشایی پرداختند.

امروز، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: برابر دادنامه صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت‌های صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب در مورد آقای مشایی عینا تایید شد.

وی افزود: رای صادره قطعی و لازم الاجرا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید