کتاب «زیبایی‌شناسی هالیوود» چاپ شد

    کد خبر :443687

کتاب «زیباشناسی هالیوود» نوشته تاد برلینر با ترجمه حسام‌الدین موسوی توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مهر، کتاب «زیباشناسی هالیوود: لذت در سینمای امریکا» نوشته تاد برلینر به تازگی با ترجمه حسام‌الدین موسوی توسط نشـر لِگا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب در اثر خود به بحث درباره سینمای جریان اصلی می‌پردازد. برلینر در مواجهه با سینمای هالیوود به‌عنوان هنری عامه‌­پسند رویکرد تازه­‌ای ارایه کرده و از نمونه‌های عملی و استدلال‌های نظری برای دفاع از موضع‌اش در قبال مفهوم لذت زیباشناختی سود برده است. او دیدگاهش را در طیف وسیعی از فیلم‌های هالیوودی تشریح کرده است.

تاد برلینر، استاد مطالعات فیلم دانشگاه کارولینای شمالی امریکا و مدرس مباحث زیباشناسی فیلم، تاریخ سینمای امریکا، روایت و سبک است. برلینر، دو جایزه فالبرایت از جمله جایزه لاژلو اُرژاگ را که به بهترین استاد تعلق می‌گیرد، از آن خود کرده است. او مؤسس و رئیس گروه مطالعات فیلم دانشگاه کارولینای شمالی نیز هست. برلینر مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی کالیفرنیا اخذ کرده است.

مولف در کتاب پیش رو، این موضوع را مطرح می‌کند که فیلم‌های هالیوودی به ما لذت زیباشناختی می‌دهند، و برای اثبات این مدعا از مباحث فلسفی و روان‌شناختی استفاده کرده است این کتاب بیانیه‌ای است در دفاع از هالیوود مقابل انبوه منتقدانی که هالیوود را به‌دلیل زیباشناسی یک‌دست و در نتیجه انفعال‌آورش محکوم می‌کنند.

کازابلانکا (۱۹۴۲)، شمال از شمال غربی (۱۹۵۲)، سرگیجه (۱۹۵۸)، پدرخوانده (۱۹۷۲)، گاو خشمگین (۱۹۸۰)، شوالیه تاریکی (۲۰۰۸)، همشهری کین (۱۹۴۱)، روشنایی‌های شهر (۱۹۳۱)، رودخانه سرخ (۱۹۴۸)، جنگل آسفالت (۱۹۵۰)، نابخشوده (۱۹۹۲)، روز استقلال (۱۹۹۶)، جنگ ستارگان (۱۹۷۷)، آرواره‌های کوسه (۱۹۷۵)، سربازان سفینه فضایی (۱۹۹۷)، برزیل (۱۹۸۵)، آخرین وسوسه مسیح (۱۹۸۸)، سخت‌جان (۱۹۸۸)، دستیار همه‌کاره او (۱۹۴۰)، غرامت مضاعف (۱۹۴۴)، ‌تارزان و رفیقه‌اش (۱۹۳۷)، نمایش بزرگ (۱۹۳۸)، بازگشت عاشق (۱۹۶۲)، کابوی شهری (۱۹۸۰)، راکی ۳ (۱۹۸۲) و عجیب‌تر از داستان (۲۰۰۶) و … از جمله فیلم‌هایی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

این کتاب با ۴۱۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید