آیت الله جوادی آملی: در گفتار، رفتار و نوشتارمان به هم احترام بگذاریم و کرامت یکدیگر را حفظ کنیم

    کد خبر :44367

آيت الله جوادي آملي، مرجع تقليد جهان تشيع با بيان اينکه دشمن براي ضربه زدن به امنيت کشور طمع کرده است، گفت: حفظ کرامت انساني موجب تقويت وحدت در بين مردم و حفظ عظمت کنوني در کشور مي شود.

آيت الله عبدالله جوادي آملي صبح امروز در خطبه هاي عبادي سياسي نماز عيد سعيد فطر در حسينيه احمدآباد شهر دماوند، ضمن تبريک عيد سعيد فطر اظهار کرد: آنچه بايد در اين روز ارزشمند مورد توجه قرار گيرد پرداخت به موقع زکات فطريه است زيرا پرداخت آن عبادت است و مانند وجوه ديگر نيست که قصد قربت نخواهد.

اين مرجع تقليد گفت: قرآن کريم فرموده که زکات ها را به کساني پرداخت کنيد که از عفت و فقر آنها خبر نداريد و نيازمند هستند.

آيت الله جوادي آملي در ادامه با بيان اينکه بيگانگان براي نابودي و تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي و کشور طمع کرده اند، افزود: در ماه الهي از خداوند متعال امنيت و امانت خواسته ايم، براي کشوري که مهد امنيت و امانت است.

وي با بيان اينکه اميد است افرادي که به شهادت رسيدند با شهداي صدر اسلام محشور شوند و ديگر شاهد چنين حادثه تلخي در هيچ کجا نباشيم، گفت: اقدام اخير نيروهاي سپاهي در عمليات پرتاب موشک موجب شادي همگان شد و نشان داد که با ايران و مردم آن نمي توان خدشه وارد کرد.

آيت الله جوادي آملي ادامه داد: از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون ايران کاري نکرد که به کسي صدمه برسد ولي اگر کسي براي دست يابي به اهداف خويش، اين کشور را مورد آسيب قرار دهد، با آنان قاطعانه برخورد مي شود که اين مهم را در دوران دفاع مقدس و دو سال جنگ داخلي ديديم.

وي بر حفظ وحدت و همدلي و قدرشناسي از امنيت کنوني در جامعه تاکيد کرد و گفت: امروز فرصتي است که تا مي توانيم به مسلمان جهان کمک کنيم و در گفتار، رفتار و نوشتارمان به هم احترام بگذاريم و حرف تلخ نزنيم و احترام و کرامت يکديگر را حفظ کنيم.

آيت الله جوادي آملي گفت: عظمت کنوني کشور را قدر بدانيم و بهترين کمک را به دستگاه قضايي داشته باشيم و اميدواريم همانگونه که کريمانه به اين ماه خدا آمديم، همانگونه باز گرديم.

منبع: انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید