رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرد:

۳ هزار ویلچر به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری تقدیم معلولان مناطق محروم می‌شود

    کد خبر :443640

دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) در آیین ارسال 3 هزار ویلچر با هدف هدیه به معلولین مناطق کم‌برخوردار که در نمایشگاه برکت برگزار شد با بیان اینکه ۳ هزار ویلچر به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری تقدیم معلولان مناطق محروم می‌شود، گفت: نباید کودکی به‌دلیل نداشتن تمکن مالی دچار مشکلات معلولیت می باشد.

به گزارش بازتاب، وی با اشاره به اینکه محوریت اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشتغال و توانمندسازی مردم محروم با محوریت اقتصاد مقاومتی است خاطرنشان کرد: اسفند ماه سال ۹2 پس از چندین سال از تاسیس بنیاد برکت از مقام معظم رهبری اجازه خواستیم تا برای نخستین بار در حسینیه امام خمینی (ره) فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را در قالب نمایشگاه رونمایی شود که ایشان قبول کردند.

مخبر افزود: پس از سه روز برگزاری این نمایشگاه، گزارش فعالیتهای جنبی از جمله ساخت مدرسه، بیمارستان، مسجد، جاده‌سازی، جهیزیه، کمک به بیماران سرطانی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و … را محضر رهبر انقلاب ارائه دادیم.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب پس از ارائه گزارشمان با تقدیر از فعالیتهای ستاد، نکته‌ای را فرمودند که منشأ راه‌اندازی پویش چرخ زندگی شد؛ ایشان فرمودند که کمک‌های موردی یادتان نرود و تحت تاثیر کارهای بزرگتان قرار نگیرد.

مخبر با بیان اینکه ۲۵ خدمت در بنیاد برکت انجام می‌گیرد، افزود: پس از مشورت با صاحب‌نظران قرار بر این شد که فعالیتهای واکنش سریع را سازماندهی کنیم و به همین دلیل بنیاد برکت احسان راه‌اندازی شد.

وی در تشریح نمونه‌ای از فعالیتهای واکنش سریع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: زمانیکه متوجه شدیم در نیکشهر ۲ هزار دانش‌آموز مشکل تغذیه دارند با مشورت دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار بسته غذایی کمتر از یک هفته به آنجا ارسال شد یا در زلزله کرمانشاه جزو نخستین دستگاه‌ها بودیم که امکانات مختلفی به مناطق زلزله‌زده فرستادیم.

مخبر خاطرنشان کرد: در حماسه بزرگ اربعین حسینی نیز کارهای مهمی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد؛ به‌عنوان مثال ۱۰۰ پزشک و پزشکیار برای حضور در مسیر پیاده‌روی ساماندهی شدند.

وی مشکلات مردم در بخش معیشت را برشمرد و تاکید کرد: نعمت‌های الهی کشور و نعمت مردم قابل قیاس با هیچ جای دنیا نیست و هر موقع مردم مشارکت کردند همانند هشت سال دفاع مقدس، تمامی مشکلات حل شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی، مردم با تفنگ شکاری جلوی دشمن ایستادند، افزود: بسیج ورق جنگ را به نفع ایران اسلامی برگرداند.

مخبر با تاکید بر اینکه در بحرانها غیر از بسیج کردن مردم هیچ راهی امکان‌پذیر نیست، گفت: در بنیاد برکت به‌دنبال همین نقطه وصل هستیم تا مشکلات با حضور مردم حل شود.

وی با اشاره به اینکه از سه سال قبل کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا را شروع کردیم و سالانه برای یک هزار کودک حلزون کاشته می‌شود، تصریح کرد: عدد مهم نیست حتی اگر یک نفر از گردونه خدمت به این کشور خارج شود، غیر قابل تحمل است؛ نباید کودکی به‌دلیل نداشتن تمکن مالی دچار معلولیت شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه هفته‌ای دو مرتبه در مناطق محروم تهران از طرف این ستاد غذای گرم توزیع می‌شود، افزود: با ارائه خدمات به‌دنبال مطرح کردن اسم نیستیم و فقط می‌خواهیم انگیزه‌ای برای مردم شود و بعید می‌دانم کسی به اندازه رهبر معظم انقلاب، برای معیشت مردم کشور احساس مسئولیت کند.

وی با اشاره به برخی نوابغ معلول دنیا گفت: در ایران اسلامی هم موفقیتهایی توسط معلولان رقم خورده و این نشان می‌دهد که دنیا با پیشرفت علم به سمتی می‌رود که اثر معلولیت در کارایی تضعیف شود.

مخبر با تشکر از صدا و سیما و سفیران پویش چرخ زندگی تاکید کرد: از بنیاد برکت و برکت احسان درخواست دارم تا به موضوع اشتغال معلولان رسیدگی شود تا مشکلی در دیگر مسائلشان نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان با انگیزه و جهادی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اطمینان مردم توانستند این فعالیتها را انجام دهند، یادآور شد: امیدواریم توانسته باشیم انتظارات رهبر انقلاب را برآورده کرده باشیم و این ۳ هزار ویلچر به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری را تقدیم معلولان مناطق محروم می کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر مدنی؛ مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: ۴۵۰ هزار معلول جسمی حرکتی در کشور داریم که برخی از این عزیزان در مناطق کم‌برخوردار و محروم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از معلولین به‌دلیل نداشتن توان خرید ویلچر به ناچار زمینگیر می‌شوند، افزود: فراخوان‌هایی برای معرفی معلولین زمینگیر برای موسسات خیریه و گروه‌های جهادی فرستادیم؛ این مجموعه‌ها به خوبی می‌دانند در کدام خانه معلول زمینگیر زندگی می‌کند.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان تصریح کرد: مشارکت خوبی از طرف مردم در پویش چرخ زندگی انجام گرفت که بسیار ارزشمند است.

در این مراسم یوسف اصلانی؛ مدیر موسسه بهشت امام رضا (ع) تاکید کرد: هر ویلچر به معنای اهدای دو پا است و این سه هزار ویلچر به معنای اهدای ۶ هزار پا خواهد بود.

در ادامه این مراسم الناز دارابیان؛ قهرمان آسیا در رشته پرتاب وزنه و محمد صحی؛ عضو تیم بسکتبال با ویلچر ایران به‌عنوان سفیران پویش چرخ زندگی صحبت کردند و از تمامی سفیران این پویش تقدیر بعمل آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید