خبر منصوب به خبرگزاری فارس تکذیب شد/تخریب صنعت قطعه سازی بازی در زمین دشمن است

    کد خبر :443636

چند روز پیش خبری در فضای مجازی به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد که از اساس کذب بود و این خبرگزاری هیچ گاه چنین خبری را منتشر نکرده است.

در این خبر  با اشاره به اظهارات آقای اژه ای، سخنگوی محترم قوه قضائیه، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس تلاش شده اطلاعات و مطالبی را به طور غیرحرفه ای، و غیراثبات شده به نقل از این خبرگزاری به بدنه مدیریتی شرکت قطعه سازی “عظام” نسبت داده شود. اطلاعاتی که توسط هیچ دستگاهی اعلام و تایید نشده است.

این در حالی است که با مراجعه به سایت خبرگزاری فارس نیز نه تنها اثری از این خبر وجود ندارد بلکه صرفا خبر کوتاهی مشاهده می شود که محتوای آن کاملا متفاوت با خبر جعلی منتشر شده است.

براین اساس خبرگزاری فارس هیچ گاه چنین خبری با محتوای مذکور را منتشر نکرده است. پیگیری های صورت گرفته از این خبرگزاری صحه بر این ادعا می گذارد. اصل خبر که مورخ 18 آذرماه 1397 در خبرگزاری فارس منتشر شده به این شرح است:

“به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در ادامه صدو‌سی‌وچهارمین نشست سخنگوی قوه قضاییه خبرنگار فارس عنوان کرد: شنیده شده پرونده (عباس .الف) به اتهام قاچاق قطعات خودرو به میزان 700 میلیون دلار به زودی در قوه قضاییه بررسی می شود، وی همچنین متهم است با همکاری برخی از مدیران بانکی بدون ارائه وثیقه معتبر مبلغ 3 هزار میلیارد تومان از بانک ها تسهیلات دریافت کرده و به اتهام افساد فی الارض محاکمه می شود.

اژه ای در پاسخ به این موضوع گفت: بله این پرونده کیفرخواست خورده و‌ به دادگاه رفته اما هنوز تعیین وقت نشده است البته من اعداد و رقم ها را درست خاطرم نیست.

وی افزود:‌ از جمله مواردی که توقیف شده بود همین قطعات خودرویی بود و دولت و خودروسازان درخواست رد توقیف داشتند که خود بنده هم تاکید کردم تا ترتیبی بدهید تا قطعات آزاد سازی شود.”

همچنین گروه قطعه سازی عظام در واکنش به این خبر به رسانه ها گفته است:اخبار مربوط به دستگیری و بازداشت برخی از مدیران این گروه صحت ندارد و این مجموعه بزرگ صنعتی با قدرت در حال فعالیت می باشد.

مدیر روابط عمومی گروه قطعات خودرو عظام اعلام کرده شايعات درج شده در فضای مجازی در خصوص اتهامات وارده به اين شركت صحت ندارد و گروه عظام در نهايت سلامت تجاري و با هدف تامین نیاز خودرو سازان کشور،ایجاد اشتغال و کار آفرینی با جدیت مشغول فعاليت تولیدي است و حاشیه سازی ها خللی در عزم و اراده مدیران این شرکت ایجاد نخواهد کرد.

به عقیده آنها ،چنین اقدامات تخریبی و غیرقانونی آن در شرایط حساس کنونی که صنعت خودرو و قطعه سازی با تحریم مواجه است، جز بازی در زمین دشمن نیست. چرا که در حال حاضر این دو صنعت جز صنایع کلیدی و استراتژیک به حساب می آیند. یقینا صنعت خودرو کشور نیازمند آرامش، همدلی در بین تمامی فعالان این صنعت می باشد تا با تکیه بر توان داخلی، مدیریت هوشمندانه و همکاری ملی بتواند از برهه کنونی تحریم ها به سلامت عبور کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید