الزام شهرداری به اختصاص نیمی از پست‌های مدیریتی به زنان و جوانان

    کد خبر :443583

عضو شورای شهر تهران از تصویب طرح الزام شهرداری تهران به اختصاص ۵۰ درصد پست های مدیریتی این نهاد به جوانان و زنان خبر داد.

به گزارش مهر، حجت نظری در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست های مدیریتی گفت: اواسط شهریور ماه امسال بود که بنده طرح الزام شهرداری تهران به انتصاب جوانان در نیمی از پست های مدیریتی شهرداری را با امضای ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر تهران به هیات رییسه شورای شهر تهران ارائه کردم.

وی با بیان اینکه چندین بار پیگیر آمدن این طرح به دستور جلسه شورای شهر شدم، گفـت: سرانجام با موافقت کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران این طرح به جلسه صحن شورای شهر تهران رسید و خوشبختانه با موافقت ۱۹ تن از اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شد تا این طرح در قالب یکی از احکام برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران نیز به تصویب برسد، گفت: این طرح برای سه بازه سنی زیر ۳۰ سال، ۳۰ تا ۳۵ سال و ۳۵ تا ۴۰ سال تعریف شده و بر اساس آن حداقل ۵۰ درصد پست های مدیریتی شهرداری تهران به جوانان اختصاص خواهد یافت.

نظری اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا نیمی از پست های مربوط به جوانان نیز در اختیار زنان توانمند قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ملاک انتصابات باید شایسته سالاری و تخصص باشد، گفت: با تصویب شورای شهر تهران، شهرداری ملزم است تا هرچه سریعتر لایحه مربوط به این طرح را به شورای شهر تهران ارائه کند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید