برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت تفرقه افکنانه است

    کد خبر :443553

وزیر آموزش انگلیس امروز یکشنبه شایعات مطرح شده در این کشور در خصوص برگزاری همه پرسی دوم درخصوص برگزیت را تکذیب کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «دامیان هیندس» وزیر آموزش انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز عنوان داشت که دولت به هیچ وجه بدنبال برگزاری همه پرسی دوم در خصوص برگزیت نیست.

وزیر آموزش انگلیس در ادامه بحث برگزاری همه پرسی دوم درباره جدایی این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) را تفرقه آمیز دانست و گفت: ما پیش از این رای مردم را گرفته ایم و همه پرسی برگزار کرده ایم و اکنون باید آن را اجرا کنیم.

وی در مورد توافق «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت نیز گفت: توافق نخست وزیر با اتحادیه اروپا توافق متعادلی است و نمایندگان پارلمان باید با آن موافقت کنند.

این در حالی است که «امبر راد» وزیر کار و از نزدیکان «ترزا می» دیروز شنبه در یادداشتی که نشریه «دیلی میل» آن را منتشر کرد، هشدار داد که برگزیت قفل ‌شده و رأی منفی نمایندگان، کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی به لزوم یافتن راه‌حلی تأکید کرد که به دنبال آن نمایندگان پارلمان از توافقنامه برگزیت حمایت کنند.

رهبران اروپا می‌گویند توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که ماه گذشته پس از نزدیک به دو سال مذاکرات نفس‌گیر میان انگلیس و اتحادیه اروپا به تأیید ۲۷ کشور اروپایی رسید، قابل‌ مذاکره نیست.

ترزا می بایستی این توافق را به تأیید پارلمان کشورش برساند تا پس از تنفیض ملکه، به قانون تبدیل شود. او از ترس شکست در پارلمان، رأی‌گیری درباره این توافق را به مدت یک ماه به تعویق انداخت و همین امر، سبب شد تا هم‌حزبی‌های او صلاحیت رهبری وی را به چالش بکشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید