مصرف کنندگان به قیمت و مشخصات مندرج برروی قوطی روغن نباتی توجه کنند

    کد خبر :44341

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد : براساس اخبار منتشر شده و اطلاعات واصله مبنی بر کاهش وزن و تثبیت قیمت و بعبارتی گرانفروشی در حوزه روغن نباتی ، لازم است مصرف کنندگان به منظور جلوگیری از گرانفروشی، نسبت به مشخصات مندرج بر روی بسته بندی قوطی های روغن نباتی توجه کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، علیرضا رستمی افزود: برخی از کارخانه های روغن نباتی براساس پروانه های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف تنوع در تولید محصولات کیفی و براساس مطالعات صورت گرفته اقدام به تولید محصولات جدید می نمایند.

وی اضافه کرد: قیمت این محصولات با نرخ محصولات قبل تا حدودی متفاوت است، بنابراین مصرف کنندگان باید علاوه بر توجه به قیمت و وزن ، به مشخصات مندرج بر روی بسته بندی جدید نیزتوجه لازم را داشته باشند.

رستمی تصریح کرد: بدیهی است دستگاههای متولی حوزه نظارت بر کیفیت از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو براساس وظایف قانونی خود باید نظارت های لازم درخصوص ترکیب مواد مصرفی و کیفیت محصولات و … را اعمال نمایند.

به گزارش ایرنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، نظارت و بازرسی در حوزه رعایت قیمت روغن نباتی که از جمله کالاهای گروه یک است، در دستور کار دارد و برای دریافت شکایات هموطنان از طریق سامانه 124 آمادگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید