بقای ارتش مرهون دید و اندیشه صحیح امام خمینی(ره) بود

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) ارتش را می‌شناخت و ارتشی‌ها را درک می‌کرد؛ بقای ارتش هم مرهون همین دید و اندیشه صحیح امام (ره) درباره این نهاد مردمی بود.

 مراسم رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع «دفاع‌مقدس» شامل مجلدات ۳۶ تا ۴۰ «تقویم تاریخ دفاع‌مقدس» پیش از ظهر امروز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان مدیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این برنامه گفت: نقش و تأثیر ارتش در انقلاب و سال‌های پس از انقلاب بر کسی پوشیده نیست. زمانی که گروهک‌ها و مخالفان دست به تحرک می‌زدند، هیمنه ارتش باعث عقب‌نشینی آنها می‌شد و بسیار کارساز بود. من در عملیات پاکسازی سقز همراه لشگر حمزه سیدالشهداء(ع) بودم. وقتی ارتش وارد شهر شد، با وجود مقاومت‌های پراکنده، دشمنان فرار کردند.

وی افزود: وقتی زمان حال ارتش سوریه و فعالیت ارتش ما در سال‌های اول انقلاب را قیاس می‌کنم، متوجه می‌شوم که چگونه ارتش توانست در حفظ یکپارچگی ایران وظیفه‌اش را انجام دهد چون در آن زمان اکثر کشورهای دنیا همه نوع امکاناتی را در اختیار عراق گذاشته بودند که به غنیمت شما رزمندگان درمی‌آمدند.

مدیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: ارتش توانست هشت سال تمام با همه مظلومیت و تنهایی‌اش مقابل جهان ایستادگی کند. در تاریخ جنگ‌های ایران همیشه بخشی از خاک کشورمان توسط بیگانگان تصرف شده است، اما در هشت سال دفاع‌مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن واگذار نکردیم و این مرهون زحمات تلاش‌های ایثارگران ارتش بود. بقای ارتش مرهون دید و اندیشه صحیح امام خمینی (ره) بود. این امام (ره) بود که ارتش را می‌شناخت و به خوبی درک می‌کرد.

حسینیان افزود: بیست و چهارم بهمن ۵۷ بود که گروهی با پرچم سرخ داس و چکش به محل اقامت امام (ره) یعنی مدرسه علوی آمدند و درخواست دیدار با امام (ره) را داشتند. خواسته‌شان هم این بود که امام (ره) ارتش را منحل کند اما امام (ره) تا از خواسته آنها آگاه شد، گفت با شما دیدار نمی‌کنم. در گزارش‌های پیش از انقلاب هم آمده که جمعی از فرماندهان ارتش به صورت قاچاقی به دیدار امام (ره) می‌رفتند و اسنادی در این باره وجود دارد که موجب افتخار ارتش است. در گزارش‌های ساواک آمده که دو نفر از فرماندهان رده بالای ارتش بعد از شروع نهضت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ با لباس رسمی و نظامی به دیدار امام (ره) می‌رفتند و سهم امام خود را پرداخت می‌کردند. امام (ره) به دلیل همین ارتباطات بود که ارتش را می‌شناخت و می‌گفت «بدنه ارتش از مردم است و روزی به مردم خواهد پیوست».

وی در پایان سخنانش گفت: وجود مذهب بین بدنه و قائل شدن تبعیض بین پایینی‌ها و بالایی‌های ارتش از جمله مسائلی بود که امام (ره) از آن آگاه بود و درباره‌شان صحبت می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید