افزایش ایمنی اتوبوس‌های دایملر با فناوری جدید چراغ‌های جلو LED

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰
    کد خبر :443045

دایملر در اتوبوس‌های مدل سترا و مرسدس بنز سیتارو، از فناوری چراغ‌های جلوی LED استفاده می‌کند که باعث افزایش ایمنی و بهبود دید در شب می‌شوند.

اتوبوس‌های دایملر شامل محصولات مرسدس بنز و سترا با بهره‌گیری از فناوری نوآورانه روشنایی، گام بزرگی در جهت افزایش ایمنی برمی‌دارند. این فناوری جدید به اتوبوس‌ها اجازه می‌دهد که بدون درنظرگرفتن شرایط آب و هوایی مختلف، دید خوب و مناسبی داشته باشند.

فناوری جدید روشنایی دایملر در طول روز و به‌خصوص شب به‌عنوان یکی از قابلیت‌های ایمنی فعال عمل می‌کند؛ گزارش اداره آمار ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که یک پنجم تصادفات منجر به جراحت فیزیکی در شب اتفاق می‌افتد. بنابراین اتوبوس‌های تاپ‌کلاس و کامفورت‌کلاس سترا و اتوبوس‌های شهری مرسدس بنز سیتارو هم‌اکنون با آپشن چراغ‌های جلو اصلی LED در دسترس هستند. این فناوری باعث افزایش میدان دید راننده تا حدود ۱۵۰ متر می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد شرکت‌های تولیدکننده‌ی اتوبوس، چراغ‌های LED بادوام و کم‌مصرف را در چراغ‌های اصلی اتوبوس‌های تاپ‌کلاس سترا به کار می‌برند؛ زیرا آن‌ها محدوده‌ی دمای رنگ یکسانی در طول روز و شب دارند. دیدن و دیده شدن در جاده هنگام شب از پارامترهای مهم سیستم روشنایی خودرو است که می‌تواند تا حد زیادی از تصادف جلوگیری کند و ایمنی خودرو را افزایش دهد.

طبق آمارها، تقریبا تمام خریداران دوم اتوبوس‌های نوع کامفورت‌کلاس و بیش از ۳۰ درصد مالکان اتوبوس مرسدس بنز سیتارو روی استفاده از دیودهای انتشاردهنده نور (LED) تاکید دارند و اعلام کرده‌اند که آن‌ها خستگی کمتری برای چشم رانندگان ایجاد می‌کنند. این لامپ‌ها همچنین در حفظ و افزایش توجه راننده به جاده نقش مهمی دارند.

علاوه‌بر این، تکنولوژی LED ارزان است و موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های شرکت‌های خودروسازی می‌شود. تجهیز اتوبوس‌ها با چراغ‌های جلوی LED، برای اولین بار در جهان انجام می‌شود. نخستین کاربرد جهانی دیگر در سال ۱۹۹۹ بود، زمانی‌که مرسدس بنز تراوگو (Travego) به‌عنوان اولین اتوبوس سیاحتی و گردشگری جهانی با آپشن چراغ‌های اصلی زنون تجهیز شد؛ این چراغ‌ها همچنین به‌عنوان چراغ‌های لیترونیک (Litronic) شناخته می‌شود. دو سال بعد اتوبوس تاپ‌کلاس Setra ۴۰۰ به‌عنوان اولین اتوبوس با قابلیت استاندارد چراغ جلوی زنون معرفی شد. سترا همچنین اولین اتوبوسی است که در جهان از چراغ‌های راهنما جلوی LED استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید