دستگیری سه ایرانی در عربستان خبرسازی است

    کد خبر :44298

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادعای رسانه‌های سعودی درباره بازداشت سه ایرانی به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیتی را یک خبرسازی ناشیانه تعبیرکرد و گفت که این شیطنت رسانه‌ای با هدف مخفی کردن اختلافات داخلی بین حکام عربستان به خصوص بعد از تعیین ولیعهد جدید انجام شده است.

پایگاه خبری ریشه:

علاء الدین بروجردی در واکنش به ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر بازداشت سه ایرانی به اتهام دست داشتن در فعالیتهای ضدامنیتی و سه روز قبل از اقدام تروریستی در مسجدالحرام گفت: این تنها یک خبرسازی ناشیانه آن هم با هدف انحراف افکار عمومی برای پنهان کردن بحران در هیئت حاکمه عربستان است.

وی توضیح داد: بعد از تغییر ولیعهد در عربستان اختلافات در هیئت حاکمه افزایش پیداکرده که نمونه آن نامه اعتراضی تعدادی از شاهزاده ها برای پادشاه عربستان است. هیئت حاکمه عربستان برای انحراف افکار عمومی این خبرسازی را مطرح کردند که عملیات تروریستی در بیت‌الحرام از قبل طراحی شده است. چون می دانند مسجد الحرام جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان دارد و می خواهند با این خبرسازی ناشیانه آن را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این خبرسازی درحالی رخ داده که جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت حرمت و احترام را برای جایگاه مقدس حرمین شریفین قائل است وخیلی بیشتر از عربستان به این موضوع پایبند است. بنابراین این تنها شیطنت رسانه‌ای برای لاپوشانی اختلافات بین سران حاکم در عربستان است.

امروز سانه‌های سعودی مدعی شدند که مقامات امنیتی عربستان سه ایرانی را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های ضد امنیتی سه روز پیش از اقدام تروریستی اخیر در مسجد الحرام در مکه دستگیر کرده‌اند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید