روحانی در گفت و گوی تلفنی امیر قطر:

محاصره قطر برای ما قابل قبول نیست؛ فضای هوایی، زمینی و دریایی ایران به روی دوحه گشوده خواهد شد / قطر به صورت علنی شروط عربستان را نپذیرفت

    کد خبر :44280

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، با تبریک متقابل عید سعید فطر، گفت: کمک به اقتصاد قطر و توسعه روابط بویژه میان بخش های خصوصی دو کشور می تواند از اهداف مشترک ما باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه “تهران در کنار ملت و دولت قطر می‌باشد”، افزود:ما معتقدیم اگر اختلافی میان کشورهای منطقه باشد، فشار، تهدید و یا تحریم راه درستی برای حل آن اختلافات نیست.

دکتر روحانی روابط برادرانه و دوستانه میان دو ملت ایران و قطر را به نفع مردم منطقه دانست و گفت: نگاه ما به همکاری با دولت قطر یک همکاری مستمر است و معتقدیم ظرفیت های فراوانی برای تقویت بیش از پیش روابط دو کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهره گرفت.

رییس جمهور خواست جمهوری اسلامی ایران را حاکمیت اعتدال ، میانه روی و عقلانیت در روابط میان کشورهای منطقه برشمرد و با ابراز امیدواری نسبت به حل و فصل مشکلات منطقه از طریق گفت وگو ، اظهارداشت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای انجام هر کاری که جهت آرامش منطقه مورد نیاز باشد، آماده کمک و همکاری است.

دکتر روحانی همچنین با تاکید براینکه محاصره کشور قطر برای ما قابل قبول نیست، گفت: فضای هوایی، زمینی و دریایی کشورمان همواره به روی قطر به عنوان کشور برادر و همسایه گشوده خواهد بود.

رییس جمهور افزود: جهان اسلام نیازمند وحدت و یکپارچگی است و دو کشور بی تردید می توانند با همکاری یکدیگر در این عرصه تلاش کنند.

امیر قطر در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دکتر روحانی گفت: آغوش قطر برای تعامل و همکاری باز است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از دولت و ملت قطر اظهارداشت: روابط ایران و قطر پیوسته روابطی رو به توسعه و نیرومند بوده و ما ضمن آمادگی برای گسترش همه جانبه روابط دو کشور ، برای همکاری جهت حل مشکلات جهان اسلام نیز آماده ایم.

وی افزود: جهان اسلام در شرایط دشواری قرار دارد و رفع مشکلات آن نیازمند حاکمیت حکمت و گفت وگو است.

منبع:انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید