افزایش همکاری میان تهران و دهلی نو به نفع دو کشور و منطقه است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۸:۰۱
    کد خبر :442604

معاون اول رییس جمهور بر گسترش روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و هندوستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جهانگیری بعد از ظهر امروز (شنبه) در دیدار سفیر کشورمان در دهلی نو افزایش سطح همکاری های دو کشور بزرگ ایران و هند را به نفع دو کشور و منطقه ارزیابی کرد و گفت: این همکاری ها می تواند به ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه کمک کند.

وی با اشاره به سفر و دیدار روسای جمهور دو کشور ابراز اطمینان کرد؛‌ تهران و دهلی نو می توانند با اتکا به منابع، دستاوردها و اهداف مشترک در حوزه های اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی گام های بلندی بردارند.

جهانگیری همچنین به ضرورت پیگیری سفیر کشورمان در هند برای اجرایی شدن قراردادها و نیز تصمیمات کمیسیون مشترک ایران و هند تاکید کرد.

علی چگنی سفیر کشورمان در هند نیز گزارشی از محل ماموریت خود ارائه کرد.

گفتنی است، ‌دو کشور ایران و هند در حوزه انرژی، معادن، فلزات و ساختارهای ارتباطی همکاری های موثری با یکدیگر دارند به نحوی که حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار بوده است.
نقش بندر استراتژیک چابهار برای توسعه مناسبات ایران و هند بخصوص در دوران تحریم بسیار حائز اهمیت است و می تواند حجم تجارت دو کشور را بصورت چشمگیری افزایش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید