شکایت جدید علیه اپل؛ اتهام دروغگویی در مورد ابعاد و تعداد پیکسل‌های نمایشگر آیفون 10

    کد خبر :442444

روز گذشته شکایت جدیدی علیه اپل به دادگاه محلی کالیفرنیا تسلیم شده است. اپل متهم به دروغگویی در مورد ابعاد و تعداد پیکسل‌های نمایشگر آیفون ۱۰ شده است.

براساس آخرین خبرها، روز گذشته شکایت جدیدی علیه اپل تنظیم شده است و کوپرتینونشین‌ها را محکوم به دروغگویی درباره‌ی مشخصات نمایشگر سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۰ کرده است.

ظاهرا دو نفر شاکی خصوصی، دادخواست شکایتی علیه اپل به داداه محلی شمال کالیفرنیا تنظیم کرده‌اند. آن‌ها اپل را متهم به دروغگویی در مورد ابعاد نمایشگر و تعداد پیکسل‌های نمایشگر گوشی‌های آیفون ۱۰، آیفون XS، آیفون XS Max کرده‌اند. ظاهرا، این دو نفر درصدد تشکیل پرونده‌ی شکایت گروهی علیه اپل هستند. از زمان تنظیم شکایت تاکنون، اپل هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این اقدام از خود نشان نداده است.

براساس شکایت تنظیم‌شده، اپل متهم به دروغگویی در مورد ابعاد نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۰ شده است. شاکیان مدعی هستند که اپل در ارائه‌ی مشخصات نمایشگر گوشی‌های آیفون ۱۰، بریدگی بالای نمایشگر و حاشیه‌های دستگاه را نادیده گرفته است و به ادعای شاکیان، اپل این فضاها را در ارائه‌ی ابعاد نمایشگر درنظر نگرفته و اطلاعات اشتباه و دروغ را در اختیار کاربران قرار داده است. باتوجه به مستندات مربوط به این شکایت ۵۵ صفحه‌ای، نمایشگر گوشی‌های آیفون‌های جدید اپل علی‌رقم آنچه پیشتر گفته شده بود، تمام صفحه نیستند. به‌عنوان مثال، اندازه‌ی نمایشگر آیفون ۱۰ ایکس که انتظار می‌رود ۶.۵ اینچی باشد، براساس نظر شاکیان پرونده تنها در حدود ۵.۶۸۷۵ اینچی است.

همچنین شاکیان ادعا می‌کنند که گوشی‌های سری آیفون ۱۰، رزولوشن پایین‌تری نسبت به آنچه اپل ادعا می‌کند و در تبلیغات خود بدان اشاره کرده است، دارند. اپل ادعا می‌کند نمایشگر آیفون ۱۰ دارای رزولوشن ۲۴۳۶x۱۱۲۵ پیکسل است، اما شاکیان پرونده مدعی هستند که محصول دارای زیرپیکسل‌های واقعی قرمز، سبز و آبی در هر پیکسل نیست. آن‌ها ادعا می‌کنند که هر پیکسل در نمایشگر آیفون ۱۰ تنها دارای دو زیرپیکسل است، در نتیجه رزولوشن تصویر پایین‌تری دارد. همچنین، شاکیان پرونده ادعا می‌کنند که نمایشگر آیفون ۸ پلاس کیفیت بالاتری نسبت به نمایشگر آیفون ۱۰ دارد.

این اولین بار نیست که شکایت این‌‌چنینی در مورد محصولات اپل تسلیم دادگاه می‌شود. در ماه مارس نیز، کاربران بسیاری در ۵۹ دادخواست شکایت جداگانه نسبت به کند شدن و مشکلات نرم‌افزاری برخی از آیفون‌های قدیمی‌تر، به دادگاه شکایت خود را تنظیم کردند. آن‌ها نیز به‌دنبال این بودند که شکایت خود را به‌صورت شکایت جمعی دنبال کنند. در ماه ژوئن، شکایت دیگری در مورد آسیب‌دیدن نمایشگر اپل به دادگاه تسلیم شد که ادعای خسارت ۵ میلیون دلاری داشت. پیشتر نیز اپل به اتهام سوءاستفاده از پتنت ضربان سنج اپل واچ تحت تعقیب قرار گرفت.

در همه‌ی این موارد، وکلای پرونده به‌سرعت به نقطه‌نظرات مطرح شده پاسخ نمی‌دهند و این بار هم همین اتفاق افتاده است. باید منتظر باشیم ببینیم شکایت جدید علیه اپل به‌ چه سمتی خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید