دیدن صحنه‌های مشکوک در تاغزارهای اشتهارد

    کد خبر :442352

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشتهارد از دستگیری 2 قاچاقچی چوب درخت تاغ خبر داد.

حسین نعمائی در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی چوب در اشتهارد اظهار کرد: طی گشت‌زنی‌ها و پایش از تاغزارهای شهرستان توسط یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروها با صحنه‌های مشکوکی مواجه شدند.

وی ادامه داد: برای اطلاع از چند و چون ماجرا نیروهای حفاظت شهرستان در کمین 9 ساعته موفق به شناسایی یک خودروی نیسان با بار قاچاق چوب شدند.

این مسئول توضیح داد: در این عملیات خودروی حمل چوب متوقف و دو قاچاقچی هم دستگیر شدند. قاچاق چوب خظ قرمز منابع طبیعی است و در برخورد با قاچاقچیان با هیچ کسی مسامحه نداشته و با متخلفان با شدیدترین شکل برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش تاغزارها در مناطق بیابانی اظهار کرد: درختان تاغ دارای ریشه‌های عمیقی هستند و نقش زیادی در تثبیت خاک در مناطق بیابانی دارند. این درختان در زمین‌های خشک و بیابانی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان، تثبیت خاک و جلوگیری از روان شدن شن و ماسه‌ها کاشته می‌شوند. با توجه به اینکه تاغزارها نقش بسزایی در کاهش انتشار گرد و غبار در مناطق روستایی و شهری دارد، ضرورت مبارزه با کسانی که این درختان را قطع می‌کنند، دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه افزایش گشت‌ها باعث کم شدن قاچاق چوب از تاغزارهای اشتهارد شده، ادامه داد: از همشهریان درخواست می‌شود با دیدن کوچکترین تحرک مشکوک در تاغزارها، منابع طبیعی شهرستان را باشماره 1504 با خبر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید