«تهران ۲۰» از تعطیلی درمی‌آید

    کد خبر :442188

سری جدید برنامه «تهران ۲۰» با موضوع املاک ده ونک امشب به روی آنتن می‌رود.

ماجرای املاک ده ونک در اولین قسمت از سری جدید برنامه «تهران۲۰» شنبه (۲۴ آذر ماه) با حضور مسؤولان مربوطه پیگیری می‌شود.

در این برنامه علاوه بر آخرین وضعیت پرونده مورد نظر، وضعیت گذشته و حال حاضر املاک ده ونک، ساکنان و افراد حقیقی و حقوقی ذینفع بررسی خواهد شد.

«کارخانه شماره ۵ ونک» در سال ۱۳۱۷، سال‌ها قبل از تاسیس دانشگاه الزهرا (س) تاسیس شد. همان زمان کارگران در اطراف این کارخانه اسکان داده شدند و ماهیانه مبلغی به عنوان اجاره به شرط تملیک از آنها دریافت می‌شد. این کارخانه بعد از تغییرات متعدد کاربری، در نهایت توسط وزارت راه‌وشهرسازی وقت، در سال ۱۳۸۱ به دانشگاه الزهرا واگذار شد. در برخی اسناد از جمله نامه احمد خرم ـ وزیر راه دوره اصلاحات ـ تاکید شده‌ است که فقط ملک کارخانه به دانشگاه الزهرا (س) تعلق دارد و خانه‌های کارگران نباید مشمول پلاک ثبتی واگذار شده به این دانشگاه شوند. در عین حال مصوبه‌های متعددی نیز در دوره‌های مختلف و حتی پیش از انقلاب وجود دارد که در آنها اعلام شده‌ است که خانه‌ها به کارگران واگذار شوند. دانشگاه الزهرا نیز تاکید می‌کند می‌تواند حقانیت خود در این پروند را ثابت کند. این پرونده در سال ۱۳۹۴ توسط رییس وقت دانشگاه الزهرا دوباره به جریان افتاد و صدور حکم تخلیه برای ۹۱ خانه این محله از اسفند ۹۶ آغاز و ۲۷ مرداد امسال پنج خانه از کوی کارخانه تخریب شد. با وجود پیگیری‌های متعدد مردم منطقه برای ثبت سند این خانه‌ها، همچنان سرنوشت این املاک نامشخص است و پیگیری مردم نیز نتیجه‌ای نداشته‌ است.

برنامه «تهران۲۰» بعد از تعطیلی چند هفته‌ای به تهیه‌کنندگی محمد علی بازی، از امشب با رویکرد و دکوری متفاوت که توسط پیمان قانع طراحی شده، پخش می‌شود.

سری جدید «تهران ۲۰» با اجرای محمد دلاوری و ذاکر تیموری در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت۲۰ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید