هزینه قطعات به‌کاررفته در گوشی تاشدنی سامسونگ چقدر است

    کد خبر :442114

مدتی پیش اعلام شد که گوشی تاشدنی سامسونگ احتمالا ۱٬۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ اما دلیل این موضوع چیست؟ سامسونگ چقدر برای مواد اولیه‌ی این گوشی هزینه می‌کند؟

آژانس تحقیقاتی CGS-CIMB Research که در کره‌ی جنوبی فعالیت می‌کند، اخیرا در گزارشی به‌طور مفصل به تخمین هزینه‌ی مواد اولیه‌ی به‌کاررفته در گوشی تاشدنی سامسونگ (که فعلا با نام غیررسمی گلکسی اف شناخته می‌شود) پرداخته و آن را با گوشی‌های گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون ۱۰ اس مکس مقایسه کرده است.

با نگاهی به جدول متوجه می‌شویم که پرهزینه‌ترین بخش این گوشی، به نمایشگر (یا اگر دقیق‌تر بگوییم، نمایشگرها) مربوط می‌شود. طبق شنیده‌ها، گوشی تاشدنی سامسونگ قرار است به یک نمایشگر ۷.۳ اینچ بزرگ با قابلیت تاشدن مجهز شود؛ به‌علاوه در قسمت خارجی دستگاه نیز یک نمایشگر کوچک ۴.۵۸ اینچی قرار داده شده است.

شایعات می‌گویند که سامسونگ قصد دارد در این گوشی، از دو باتری مجزا استفاده کند، با این‌حال پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از باتری دوم، تاثیر به‌سزایی در قیمت تمام‌شده برای گوشی ندارد. ظرفیت نهایی باتری این گوشی سامسونگ احتمالا چیزی بین ۵٬۰۰۰ تا ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

ظاهرا هزینه‌ی نهایی تمام‌شده برای قطعات Samsung Galaxy F، در حدود ۶۵ درصد بیشتر از همین هزینه برای گوشی‌های iPhone XS Max و +Galaxy S9 است که در نهایت باعث می‌شود هزینه‌ی این محصول بسیار بالا باشد.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که سامسونگ برای کسب درآمد از گوشی خودش رویکردی مشابه اپل برای آیفون ۱۰ اس مکس پیش بگیرد و به‌ازای فروش هر دستگاه، سودی ۶۵ درصدی به‌جیب بزند. از طرفی بد نیست بدانید که سود سامسونگ برای فروش هر دستگاه اس ۹ پلاس، معادل ۵۵ درصد است.

گوشی تاشدنی سامسونگ احتمالا نهایتا با قیمت ۱٬۸۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد و به‌دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. گفتنی است که پیشتر در شایعاتی به این هزینه دامن زده شده بود.

بی‌شک ۱٬۸۰۰ دلار برای یک گوشی، هزینه‌ی بسیار بالایی است؛ با این‌حال نباید فراموش کرد که گلکسی اف سامسونگ جزو نخستین دستگاه‌هایی است که به نمایشگر تاشدنی باکیفیت تجهیز می‌شود. قطع به یقین هزینه‌ی نهایی این گوشی‌ها طی سال‌های آتی افت خواهد کرد و به جدی معقول خواهد رسید (البته تهیه‌ی چنین محصولاتی با این برچسب قیمت، حتی پس از گذر چند سال، برای کاربران ایرانی کاری بسیار سخت است).

پیش‌بینی‌ها از فروش احتمالی ۳.۵ میلیون واحدی گوشی‌های تاشدنی در سال آینده حکایت دارند که رقم مناسبی به‌شمار می‌آید. در ضمن احتمال می‌رود که این مقدار تا سال ۲۰۲۲ به ۲۴ میلیون واحد برسد. با این‌همه، برچسب قیمت این گوشی‌ها به‌مرور زمان با سرعتی کم، پایین خواهد آمد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت متوسط هر گوشی تاشدنی در سال ۲۰۲۲ معادل ۱٬۳۰۰ دلار باشد که البته هنوز هم هزینه‌ی سنگینی به‌حساب می‌آید.

شکی نیست که با عرضه‌ی گوشی‌های تاشدنی، رقابت بین شرکت‌های تامین‌کننده‌ی قطعات این گوشی‌ها نیز بالا خواهد گرفت. در حال حاضر سامسونگ دیپسلی (از زیرشاخه‌های سامسونگ) سردمدار این بازار است و با زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد، می‌تواند سالانه یک میلیون نمایشگر تاشدنی را تولید کند. طبق گزارش‌های اخیر، ال‌جی دیپسلی در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد توانست تولیدات خود را به این میزان برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید