شاسی‌ بلند هیدروژنی هیوندای چقدر قیمت دارد؟

  • خودرو
  • شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۹:۰۷
    کد خبر :441771

با نزدیک شدن به زمان عرضه شاسی بلند هیدروژنی هیوندای، این خودروساز کره ای بهای پرداختی بابت داشتن این خودروی شاسی بلند هیدروژنی را اعلام کرده است.

چنانچه به خاطر داشته باشید، در ماه مارس سال گذشته کمپانی خودروسازی هیوندای در جریان نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 از یک خودروی کانسپت شاسی بلند رونمایی کرد که از یک سیستم محرک هیدروژنی در زیر کاپوت خود سود می‌برد.

چند ماه بعد از معرفی اولیه، کمپانی خودروسازی هیوندای تلاش خود را انجام داد و در مردادماه سال گذشته یک نسخه نزدیک به تولید از این خودروی شاسی بلند هیدروژنی تحت عنوان “Next Generation FCEV” یا به عبارتی دقیق‌تر، “نسل بعد ماشین‌های هیدروژنی” معرفی کرد، تا اینکه بلاخره در اواخر سال گذشته میلادی، شرکت خودروسازی هیوندای نسل جدید خودروهای شاسی بلند خود را تحت عنوان Nexo معرفی کرد و به این خودروی شاسی بلند هویت بخشید.

طبق گفته شرکت خودروسازی هیوندای که جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، این شرکت در رابطه با “پیش فروش” اتومبیل موفق به رکوردشکنی شده و تنها در عرض 1 هفته بعد از شروع پیش فروش اتومبیل در کشور کره جنوبی، موفق به دریافت بیش از 1000 سفارش برای فروش خودروی هیدروژنی Nexo شده است که چیزی حدود 70 درصد از آن تنها در همان روز اول بوده است که در نوع خود شگفت انگیز بوده و می‌تواند چراغ سبز مشتریان برای طراحی و توسعه خودروهای بیشتر هیدروژنی توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی باشد.

حال با نزدیک شدن به زمان عرضه جهانی این محصول، شرکت خودروسازی هیوندای قیمت پایه آن را 59 هزار و 345 دلار اعلام کرده است که با پرداخت این هزینه باز هم می توانید محدوده حرکت 380 مایلی تنها با استفاده از یک مخزن سوخت پر از هیدروژن داشته باشید. هرچند مشتریان می توانند برای داشتن امکانات بیشتر بر روی اتومبیل خود، هزینه 62 هزار و 845 دلاری پرداخت کنند و شرکت سازنده هم خودروی هیدروژنی “نکسو” را تنها در 2 مدل به مشتریان خود عرضه خواهد کرد که نسخه پایه دارای قیمت 59 هزار و 345 دلار بوده و نسخه دیگر اتومبیل همانطور که گفتیم، به قیمت 62 هزار و 845 دلار به مشتریان عرضه می شود.

با خرید نسخه پایه اتومبیل، هیوندای تجهیزات بسیار خوبی در اختیار مشتریان قرار خواهد داد که شامل مواردی همچون رینگ های آلیاژی 17 اینچی، چراغ های جلو اتوماتیک، روکش های چرمی مصنوعی، گرمکن های صندلی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور و همچنین شامل سیستم تشخیص موانع به همراه سیستم ترمز اضطراری می شود.

اگر هم نسخه دوم را انتخاب کنید، امکانات شما بیشتر شده و می توانید از رینگ های 19 اینچی آلیاژی بر روی چرخ ها، سانروف برقی، درب صندوق عقب برقی، سیستم صوتی Krell مجهز به 8 بلندگوی استریو، سیستم کمک پارک از راه دور، گرمکن فرمان و همچنین سیستم تهویه برای صندلی های جلو اتومبیل در کنار انواع و اقسام سیستم های ایمنی بهره مند شد.

در پایان هم بد نیست بدانید که سیستم محرک این خودرو دارای 60 درصد بهره وری انرژی بهتر نسبت به خودروهای معمولی است، اما نسبت به خودروی هیوندای توسان هیدروژنی که قرار است جایگزینی برای آن باشد، حدود 9 درصد بهره وری انرژی بهتر دارد که گفته می‌شود دارای محدوده حرکت 609 کیلومتر تنها با یک مخزن سوخت پر از هیدروژن بوده و می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و همچنین حداقل شتاب 10 ثانیه داشته باشد، هرچند همین محدوده حرکت حدودا 610 کیلومتری باعث شد تا شرکت خودروسازی هیوندای یک رکوردشنی در زمینه خودروهای هیدروژنی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید