موضع آلمان درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است

    کد خبر :441640

علیرغم درخواست پارلمان اروپا برای لغو طرح انتقال گاز «جریان شمال ۲»، یک مقام دولت آلمان اعلام کرد: موضع آلمان درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است.

به دنبال درخواست پارلمان اروپا برای لغو طرح انتقال گاز «جریان شمال ۲»، یک مقام مسئول در دولت آلمان هم اکنون به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: موضع برلین درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است.

این مقام دولت آلمان در این خصوص گفت: این خط لوله علیرغم برخورداری از ابعاد سیاسی، بر اساس مبانی اقتصادی استوار است.

این درحالیست که نمایندگان پارلمان اروپا تحت فشار آمریکا شب گذشته قطعنامه‌ ای را تصویب کردند که در آن بر لغو طرح انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به طرح نورد استریم ۲ تاکید شده است.

این اقدام پارلمان اروپا پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از طرح نورد استریم ۲ آن را ضربه‌ ای بزرگ علیه امنیت انرژی اروپا و منافع آمریکا خواند و از احتمال اعمال تحریم علیه این طرح سخن گفته بود.

براساس طرح نورد استریم ۲ قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه به مقصد کشورهای اروپایی صادر شود.

در قطعنامه پارلمان اروپا، پروژه نورد استریم ۲ یک پروژه اقتصادی با اهداف سیاسی عنوان شده که منافع اروپا را به خطر خواهد انداخت و از این رو از کشورهای عضو خواسته است تا این قرارداد را لغو کنند.

به گزارش مهر، پیش از این نیز «فرانسیس فانون» معاون وزیر خارجه در امور انرژی آمریکا ضمن تکرار در خواست آمریکا مبنی بر لزوم توقف پروژه گازی نورد استریم ۲ از سوی اروپا گفته بود که موضع آمریکا در قبال پروژه نورد استریم ۲ کاملا واضح و روشن است و آمریکا از تمام طرف های اروپایی شرکت کننده در پروژه نورد استریم ۲ می خواهد تا با تَرک این پروژه راه دیگری را برای تامین منابع انرژی خود در پیش بگیرند.

پروژه گازی نورد استریم ۲ قرار است در بستر دریای بالتیک احداث شده و گاز روسیه را به آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی منتقل کند.

پیش بینی می شود این خط لوله تا پایان ۲۰۱۹ میلادی به بهره برداری برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید