مسکن بازار بکر صنعت بیمه است

    کد خبر :441593

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به وجود بیش از 27 میلیون مسکن در کشور گفت: اگر فعالان صنعت بیمه اهمیت بازار مسکن را درک کنند، تجارت چند هزار میلیارد تومانی خواهند داشت و در تولید ناخالص ملی نیز نقش ویژه ای ایفا می کنند.

«غلامرضا سلیمانی امیری» در جمع اعضای انجمن های صنفی نمایندگان صنعت بیمه گفت: ورود نمایندگان بیمه ای و کادر شبکه فروش در تصمیم سازی ها به نفع شرکت های بیمه است چرا که شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمه ای را به خوبی می شناسد و می توانند در اصلاح ساختارهای تولید محصول و بسته های بیمه ای اظهار نظر کنند.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر مصوبات شورای عالی بیمه با منافع بیمه گران و بیمه گذاران در تعارض باشد، قطعا در هنگام اجرا با مشکل روبرو خواهد شد، تصریح کرد: مهمترین قشری که می تواند جلوی فساد، تخلف و تقلب در صنعت بیمه را بگیرد مجموعه نمایندگان و کادر شبکه فروش بیمه ای هستند.
به گزارش ایرنا ،سلیمانی افزود: هر چه مردم از عملکرد صنعت بیمه ناراضی باشند، اقبال آنان به خرید بیمه نامه نیز کمرنگ خواهد شد. البته این نارضایتی ریشه در عوامل گوناگونی دارد که ضعف قوانین موجود، تخلف نمایندگان و سوء رفتار برخی از فعالان صنعت بیمه از آن جمله به شمار می رود.

** نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه خوب نیست
رییس کل بیمه مرکزی دغدغه های نمایندگان فروش بیمه را در خصوص فعالیت استارت آپ ها طبیعی دانست و گفت: صنعت بیمه باید مانند صنایع دیگر وجود واقعیتی به اسم استارت آپ ها را بپذیرد اما نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد، باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: وضع قوانین و آیین نامه های متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نه تنها به کسب بیمه ای نمایندگان شبکه فروش لطمه نمی زند بلکه با تهیه بسته های بیمه ای می توان بازارهای جدیدی را ایجاد کرد.
سلیمانی افزود: صنعت بیمه تا کنون نتوانسته از ظرفیت تکنولوژی نوین به خوبی استفاده کند و ما با دقت و حساسیت راهکارهای توسعه قانونی استارت آپ ها را در شورای عالی بیمه بررسی خواهیم کرد تا به نتایج مطلوب تری برسیم.

** سیاست اصلی بیمه مرکزی، افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی است
رییس کل بیمه مرکزی افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظردانست و افزود: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمه نامه با ذائقه بیمه گذاران آشنایی بیشتری دارند و می توانند بسته های خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمه نامه های زندگی ترغیب و تشویق شوند.
رییس شورای عالی بیمه یادآور شد: در راستای توسعه بیمه های زندگی به شرکت تخصصی خاورمیانه مجوزی اعطا شده و مجوزهای دیگری نیز برای ورود شرکت های تخصصی فروش بیمه نامه های عمر در دست صدور است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای چابک و خوشفکر می توانند شرکت ها را از بحران نجات بدهند چرا که در عصر حاضر اصل رقابت پذیری فقط در گرو تامین سرمایه نیست و به توانمندی های نیروی انسانی بستگی دارد.
براساس این گزارش اعضای انجمن های صنفی نمایندگان بیمه در نشست با رئیس کل بیمه مرکزی دیدگاه ها و مشکلات خود را بیان کردند و خواستند که نظرات آنان نیز در تصمیم سازی ها اخذ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید