احتمال ورود اقتصاد آمریکا به رکورد به 40 درصد افزایش یافت

    کد خبر :441458

نظرسنجی رویترز که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد احتمال ورود اقتصاد آمریکا به رکورد طی دو سال آینده به 40 درصد افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی انجام شده از کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد خطر ورود اقتصاد آمریکا به رکورد طی دو سال آینده به 40 درصد افزایش یافته است.

این کارشناسان همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود از این پس بانک مرکزی آمریکا از سرعت روند افزایش نرخ بهره دلار بکاهد.

این کارشناسان دلیل افزایش احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا را کاهش قابل توجه اختلاف سود بین اوراق قرضه دولتی با سررسید دو ساله و 10 ساله و همچنین ثابت ماندن نرخ سود اوراق بدهی این کشور عنوان کردند.

در حال حاضر اختلاف سود بین اوراق بدهی دو ساله و 10 ساله آمریکا به کمتر از 10 واحد رسیده که کمترین میزان از زمان رکود قبلی تا کنون محسوب می‌شود.

ثابت ماندن نرخ سود اوراق بدهی به سرمایه‌گذاران این حس را القا می‌کند که رشد اقتصادی آمریکا کاهش خواهد یافت.

در واقع طی 50 سال گذشته عدم افزایش نرخ سود اوراق قرضه بدهی و افزایش نیافتن آن پای ثابت تمام رکودهای اقتصادی آمریکا بوده است.

به گزارش فارس ،کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی در مجموع اعلام کردند که طی 2 سال آینده به احتمال 40 درصد اقتصاد آمریکا دچار رکود خواهد شد که رقم 40 درصد بالاترین میزان ذکر شده از سوی کارشناسان در نظرسنجی‌های انجام گرفته از ماه می تاکنون بوده است.

آخرین باری که کارشناسان در نظرسنجی رویترز احتمال ورود اقتصاد آمریکا را این قدر بالا پیش بینی کرده بودند ژانویه 2008 و تنها 8 ماه پیش از سقوط بانک له‌مان برادرز بود که اقتصاد آمریکا را وارد رکود بزرگ اقتصادی کرد.

نتایج این نظرسنجی حتی نسبت به متوسط 35 درصد نظرسنجی قبلی در ماه گذشته نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید