مبادلات بازرگانی ازبکستان و قزاقستان به 5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت

    کد خبر :441276

معاون سفیر قزاقستان در «تاشکند» از افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور تا 5 میلیارد دلار خبر داد.

جشن بیست و هفتمین سالگرد استقلال قزاقستان با حضور «الهام نعمت اف» معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان، سفرای خارجی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم «تاشکند»، اساتید دانشگاه و پژوهشگران، خبرنگاران داخلی و خارجی در هتل «حیات ریجنسی تاشکند» برگزار شد.

«فرهاد عبدالخالق اف» معاون سفیر قزاقستان در تاشکند در این مراسم گفت: روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان در نظر دارند تا سال 2020 میلادی مبادلات بازرگانی دو کشور را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز در قزاقستان حدود 800 کارخانه با سرمایه سرمایه گذاران ازبکی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: سال جاری میلادی در قزاقستان به عنوان «سال ازبکستان» اعلام شده است و به این ارتباط مراسم های زیاد برگزار می شود. سال 2019 میلادی در ازبکستان «سال قزاقستان» خواهد بود.

به گزارش فارس ،وی خاطرنشان کرد: این همکاری های نزدیک بین دو کشور در نتیجه روابط صمیمی بین روسای جمهور «نورسلطان نظربایف» و «شوکت میرضیایف» بیش از پیش تحکیم و گسترش خواهد یافت.

عبدالخالق اف در پایان گفت: هم اکنون بین 2 کشور هیچ گونه مسئله پیچده و مبهمی وجود ندارد، فقط طرح های مشترک جدید وجود دارد.

قزاقستان استقلال خود را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید