محکومیت عزت‌الله ضرغامی به پرداخت جزای نقدی

    کد خبر :441112

عزت‌الله ضرغامی به دلیل وجود پرونده شکایتی از او در دوران ریاستش بر صداوسیما، از سوی دیوان محاسبات به پرداخت جزای نقدی محکوم شده و از این رو هر ماه سه میلیون تومان از حقوقش کسر می‌شود.

به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما چهارشنبه هفته پیش با حضور در برنامه روز دانشجوی دانشگاه یزد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره اینکه «فیش حقوقی» او چقدر است، گفته: «من از معدود کسانی هستم که جز حقوق ثابت کارمندی صداوسیما، هیچ حقوق دیگری ندارم. با توجه به افزایش درآمدی که صورت گرفته است، حقوق من 9 میلیون و 600 هزار تومان است. البته با توجه به اضافه‌کاری‌هایی که برخی اوقات دوستان لطف می‌کنند و می‌دهند بیشتر می‌شود.»

او در ادامه سخنان خود ادامه می‌دهد: «اخیراً دیوان محاسبات طی چهار سال اخیر، با وجود آنکه من دیگر در سازمان نیستم، چندین جلسه دادگاه برای من تشکیل داده است. گویا برای شبکه‌ای تله‌فیلمی ساخته شده و این شبکه حدود بیست میلیون تومان به این فرد نداده است و نامه شکایت این فرد را برای من به‌عنوان رئیس صداوسیما می‌فرستند. در حالی که من چهار سال پیش از این سمت برکنار شدم، من هم تا جایی که می‌توانم به آن‌ها پاسخ می‌دهم و جمع‌آوری می‌کنم.»

ضرغامی در همین جلسه در جمع دانشجویان به ماجرای شکایت دیگری اشاره می‌کند و می‌گوید: «اخیراً، قراردادی را در جایی پیدا کردند که گویا به‌درستی منعقد نشده است. من نمی‌دانم این قرارداد کجا بوده، ما هزاران میلیارد هزینه کرده‌ایم، شب و روز کار کرده‌ایم و توقعی نداشته‌ایم، حالا ما را متهم می‌کنند. همین هفته گذشته برای من حکمی آمد که تا چند ماه مبلغ سه میلیون تومان از حقوق من کسر خواهد شد.»

وی می‌افزاید: «این کسر حقوق از همین ماه آغاز شده است و من در نامه‌ای که به رئیس دیوان محاسبات نوشته‌ام که کسر این مبلغ از حقوق من، ظلم به مدیری است که دریافتی دیگری جز اینجا ندارد. اگر من این نامه را ننویسم تصور می‌کنید سرمایه‌دار هستم و کسر این سه میلیون را متوجه نمی‌شوم، اما خانم من وقتی این ماجرا را فهمید، شما را نفرین کرد و می‌ترسم این نفرین یقه شما را بگیرد. چراکه تنها زندگی ما با این حقوق می‌گذرد و کسر سه میلیون از آن، نظم زندگی ما را بر هم زده است. بنابراین زمانی که دو سه میلیون تومان اضافه‌کاری روی فیش حقوقی من می‌آید و اغلب، مواردی به بنده تعلق می‌گیرد و از آن‌ها می‌خواهم که چنین کارهایی نکنند، چراکه باید پاسخگو باشم، این چنین ترکش‌هایی نصیب ما می‌شود و از حقوقمان کسر می‌شود.»

بی‌اطلاعی اعضای شورای نظارت بر صداوسیما از محکومیت رئیس اسبق
سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو سابق شورای نظارت بر صداوسیما، غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار و عضو فعلی شورای نظارت بر صداوسیما و محمدحسین صوفی، دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در گفت‌و‌‌گو با ایرناپلاس اعلام کردند از این ماجرا اطلاعی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید