توضیحات دبیرخانه جایزه مهرگان درباره آخرین رمان کوروش اسدی

    کد خبر :44099

مدیر جایزه ادبی مهرگان ضمن تسلیت درگذشت کوروش اسدی نویسنده معاصر، توضیحاتی را درباره داوری آخرین اثر منتشر شده وی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زرگر مدیر جایزه مهرگان در پیامی از سوی خود و هیات داوران مهرگان ادب و دبیرخانه جایزه درگذشت نابهنگام کورش اسدی نویسنده توانا و تأثیرگذار ادبیات داستانی معاصر ایران را اندوهی بزرگ برای نویسندگان و اهالی ادبیات ایران دانست و این سوگ بزرگ را به دوستداران ادبیات تسلیت گفت.

علیرضا زرگر با اشاره به آسیب‌هایی که در این سال‌ها بدنه ادبیات ایران را رنجور کرده است، اینگونه رخدادهای تلخ را هشداری برای آینده خواند که در عین حال می‌تواند تلنگری باشد به روش و منش امروز برای در کنار هم بودن.

وی افزود: کورش اسدی در ادبیات داستانی این سال‌ها در جایگاهی ایستاده بود که استقلالش دیده می‌شد.

زرگر در ادامه به نقل از دبیرخانه جایزه مهرگان ادب نیز اعلام کرد که رمان «کوچه ابرهای گمشده» زنده یاد کورش اسدی (چاپ اول ١٣٩٥- نشر نیماژ) مطابق آیین نامه جایزه مهرگان ادب توسط هیات داوران هفدهمین و هجدهمین دوره جایزه مهرگان خوانده شده و به همان شیوهای که رمان «زیر چتر شیطان» زنده یاد محمد ایوبی در سال ١٣٨٩ داوری شد ارزیابی خواهد شد.

مطابق آیین نامه جایزه مهرگان ادب این جایزه فقط به نویسندگانی که هنگام برگزاری مراسم نهایی جایزه زنده باشند تعلق می‌گیرد و از نویسندگان درگذشته در طول دوره جایزه، در صورتی که اثر این نویسندگان به مرحله نهایی جایزه برسد در بخش آثار تحسین شده هیات داوران تقدیر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید