رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

توقف تجهیز لباس‌ ماموران به دوربین بخاطر عدم تخصیص به موقع اعتبارات

    کد خبر :440989

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تجهیز البسه نیروی انتظامی به دوربین از برنامه‌های حوزه پلیس پیشگیری است، اعلام کرد: این برنامه به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات متوقف شده است.

سردار محمد شرفی در حاشیه بیستیمن همایش فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی چهارمحال وبختیاری با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت وقوع جرائم خشن یعنی سرقت مسلحانه، سرقت از بانک، سرقت از طلافروشی و سرقت به عنف گفت: از ابتدای امسال تا کنون جرائم خشن در سطح کشور چهار درصد و در استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ درصد کاهش داشته است که این امر نشان دهنده عملکرد مطلوب نیروی انتظامی درحوزه پیشگیری از وقوع جرم و کنترل جرائم خشن است.

وی ادامه داد: با توجه به بحران‌ها و تنش‌های اقتصادی در سال جاری، نیروی انتظامی در خصوص حفظ امنیت در این حوزه‌ها ماموریت‌هایی داشته است که نتایج قابل قبول و پیشگیرانه ای نیز داشته است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا تلاش در راستای توسعه زیرساخت‌های پیشگیری با افزایش کمی کلانتری‌ها و ساختارهای کلانتری و پاسگاه‌ها در مناطق جمعیتی و راه‌اندازی واحدهای سیار پلیس در مناطق حاشیه نشین و مناطق دور افتاده را از مهمترین برنامه‌های حوزه پلیس پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: توسعه پایش تصویری در سطح جامعه به ویژه در مناطق جرم‌خیز و حاشیه‌نیشین و افزایش توان عملیاتی حوزه پلیس پیشگیری در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا،شرفی افزایش توان عملیات‌های فردی و قابلیت‌های فردی ماموران را نیز از دیگر برنامه‌های آتی عنوان کرد و گفت: تجمیع خطوط ۱۱۰ موجب افزایش صحت آمار انتظامی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: شرایط اقتصادی، معیشتی و اجتماعی موجب بالا رفتن آمار سرقت‌های خرد شده است که در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده و در حال انجام است تا این آمار کاهش یابد.

وی تکریم مردم را به عنوان یکی از برنامه‌های پلیس پیشگیری برشمرد و افزود: افزایش شاخص‌های حقوق شهروندی و حقوق متهمان و راه‌اندازی سامانه‌های مربوط به اصل ماده ۳۹ پیش‌ بینی شده است.

شرفی با بیان اینکه تجهیز البسه نیروی انتظامی به دوربین از برنامه‌های حوزه پلیس پیشگیری است، تصریح کرد: این برنامه به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات متوقف شده است که در برنامه پنج ساله تخصیص یک‌هزار دوربین به البسه ماموران پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به مردم در قالب فضای مجازی، گفت: نیمی از فعالیت‌های ارائه شده به مردم در حوزه خدمات انتظامی و قضایی است که می‌توان این خدمات را از طریق فضای مجازی ارائه داد که ارائه این خدمات به تامین زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری نیاز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید