دادستان قزوین:

معلم نباید سر کلاس هیچ دغدغه‌ای به‌جز تدریس داشته باشد

    کد خبر :440604

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی آمادگی لازم را برای هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام‌های مؤثری برداریم.

محمدقاسمی در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین که در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین انجام شد، اظهار کرد: رشد و توسعه پایدار کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص وابسته است و پیشرفت همه‌جانبه نیازمند توسعه سرمایه انسانی است به همین خاطر آموزش‌وپرورش در تربیت نسل آینده کشور نقش اصلی و اساسی را دارد.

دادستان مرکز استان تأکید کرد: آموزش‌وپرورش ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی کار، می‌تواند تسهیلگر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز باشد.

قاسمی، آموزش‌ و پرورش را یکی از مهم‌ترین نهادها در ساخت یک جامعه موفق دانست و خاطرنشان کرد: نباید از نقش فرهنگ‌سازی آموزش و پروش در جامعه غافل شویم زیرا یکی از وظایف این نهاد ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی است و در بسیاری از موارد همچون صرفه‌جویی، مصرف صحیح، کسب درآمد حلال، آشنایی با سبک زندگی اسلامی ایرانی، استفاده از کالاهای داخلی و حفظ منابع طبیعی؛ فرهنگ و راه و روش درست را می‌تواند به دانش آموزان آموزش دهد.

این مقام قضایی استان عنوان کرد: ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش‌وپرورش باید موردتوجه دولت قرار گیرد زیرا بر این باوریم که هرچقدر این نهاد در کنار سایر نهادهای متولی امر فرهنگ ارتقاء پیدا کند و تأثیرگذاری بیشتری در جامعه به لحاظ فرهنگی داشته باشد جامعه در آینده از حیث جرائم و آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های کمتری را متحمل خواهد شد و شاید بسیاری از جرائمی که در سطح جامعه مشاهده می‌شود نتیجه خلأ یک فرهنگ‌سازی و تربیت درست و دقیق باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بابیان این‌که مدارس باید به دانش آموزان آموزش دهند که چگونه با واقعیت‌های جامعه روبرو شوند، تصریح کرد: اگر در مدارس فقط به آموزش کلیشه‌ای صرف پرداخته شود قطعاً به هدف اصلی خود که تربیت نسل آینده است دست نخواهد یافت ازاین‌رو مدرسه به‌عنوان یک محیط آموزشی باید بتواند به وظایف تربیتی خود نیز به‌درستی عمل کند و در مدارس شیوه صحیح زندگی در اجتماع و رویارویی با واقعیت‌ها نیز آموزش داده شود.

به گزارش ایسنا ،قاسمی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند در مدارس پدر و مادرها را در قالب انجمن‌های اولیا و مربیان گرد هم جمع کند و آن‌ها را نسبت به مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی که فرزندانشان را تهدید می‌کند آگاه سازد زیرا نهاد خانواده بیشترین تأثیر را در رفتار فرزندان دارد.

دادستان قزوین افزود: دستگاه قضایی آمادگی لازم را برای هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام‌های مؤثری برداریم.

قاسمی در پایان بابیان اینکه کار معلمان مصداق جهاد است، افزود: معلم نباید سر کلاس هیچ دغدغه‌ای به‌جز تدریس داشته باشد و همه باید برای تحقق این موضوع به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید