جگوار اف تایپ با تیونینگ Arden معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۹:۴۳
    کد خبر :440292

تیونر آلمانی آردن مدل ارتقایافته‌ی کوپه اسپرت جگوار اف تایپ SVR را رونمایی کرد که قدرت آن به ۷۰۳ اسب‌بخار افزایش یافته است.

اگر در میان خودروهای بازار بریتانیا مدلی وجود داشته باشد که بتواند با همتایان ایتالیایی و آلمانی خود رقابت کند، آن فقط جگوار اف تایپ SVR می‌تواند باشد. این خودرو ازجمله محصولات هیجان‌انگیزی است که به‌لطف ویژگی‌های عملکردی و سیستم محرکه قدرتمند زیر کاپوت، در میان بهترین‌های دنیا جای دارد. Jaguar F-Type SVR می‌تواند در زمان ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد. زیر کاپوت نیز از پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ با ۵۶۷ اسب‌بخار قدرت استفاده می‌شود.

برای کسانی که به این سطح از عملکرد راضی نیستند و بیشتر به‌دنبال تیونینگ خودرو و تقویت پیشرانه هستند، آردن (Arden) پیشنهاد ویژه‌ای دارد. این شرکت در جدیدترین اقدام خود، مدل جگوار اف تایپ AJ 23 SVR را برای مشتریان معرفی کرده است.

تیونر آلمانی که به‌تازگی با تیونینگ محصولاتی از برندهای بریتانیایی مانند مینی، بنتلی و لندرور شناخته می‌شود، این بار به سراغ تیونینگ جگوار اف تایپ SVR‌ رفته است. با تغییری جزئی در پیشرانه، قدرت AJ 23 SVR به ۷۰۳ اسب‌بخار و گشتاور به ۸۷۳ نیوتن‌متر می‌رسد. چنین توانی می‌تواند این کوپه اسپرت را در زمان ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند؛ یعنی ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از مدل معمولی جگوار اف تایپ SVT.

برای تکمیل عملکرد در وضعیت جدید، آردن سیستم تعلیق AJ 23 SVR را تا ۳۰ میلی‌متر پایین آورده تا فرمان‌گیری بهتر و قابلیت ثبات بیشتری در چرخش داشته باشد.

به‌غیر از اصلاح پیشرانه برای بهبود عملکرد اسپرت، آردن همچنین AJ 23 SVR را با اضافه‌کردن قطعات آیرودینامیکی فیبر کربن به جگوار اف تایپ SVR معمولی تجهیز می‌کند. لوگوی نورانی Jaguar نیز به جلوپنجره اضافه شده تا به‌همین‌ترتیب، ظاهر کوپه کمی زیباتر شود. همچنین، از مجموعه‌ی رینگ‌های ۲۱اینچی آلیاژی Arden Sportline GT Monobloc استفاده شده است.

آردن به‌طرزی عاشقانه، جگوار اف تایپ AJ 23 SVR را با نام گربه‌ی مسابقه‌ای می‌خواند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید