وزیر بهداشت عازم هند می شود

    کد خبر :440207

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از سفر وزیر بهداشت به کشور هند برای شرکت در اجلاس بین المللی سلامت مادر، کودک و تغذیه، خبر داد.

محسن اسدی لاری، در خصوص جزئیات سفر وزیر بهداشت به کشور هند و شرکت در اجلاس بین المللی سلامت مادر و کودک، اظهار داشت: سه سال پس از تعهد بین المللی اهداف توسعه پایدار، شرکا و همکاران دوستدار مادر و کودک و تغذیه در یک اجلاس بین المللی که در تاریخ ۱۲ و ۱۳ دسامبر در دهلی نو تشکیل می شود، گردهم می آیند. جمهوری اسلامی ایران نیز در راس هیاتی به ریاست وزیر بهداشت، در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در اجلاس بین المللی سلامت مادر و کودک و تغذیه در دهلی نو، مسئولیت همه کشورها به عنوان کلید موفقیت برای تعیین راهکارهای اجرایی و عملیاتی بهبود وضعیت سلامت مادر و کودک، که در سال ۲۰۱۵ (سه سال قبل) مورد توافق تمام کشورهای جهان قرار گرفته و یکی از درخواست های سازمان های بین المللی محسوب می شود، مورد توجه قرار گرفته است.

اسدی لاری با بیان اینکه تعهد وزرای بهداشت کشورهای شرکت کننده برای دستیابی به بهبود وضعیت سلامت مادر و کودک یکی از اهداف این اجلاس است، اظهار داشت: همچنین توسعه همکاری بین کشورهای عضو و حمایت سازمان های بین المللی برای بهبود وضعیت سلامت مادر و کودک نیز از دیگر اهداف این اجلاس بین المللی خواهد بود.

وی در خصوص برنامه سخنرانی وزیر بهداشت در این اجلاس، بیان کرد: وزیر بهداشت در این اجلاس در دو نشست حضور داشته و سخنرانی خواهدکرد. همچنین دکتر هاشمی در تاریخ چهارشنبه ۲۱ آذر(۱۲ دسامبر) ضمن سخنرانی در یک پنل علمی در خصوص ابتکارات تامین منابع مالی برای اجرای بهتر برنامه سلامت مادر و کودک، طرح تحول سلامت، سرمایه گذاری دولت جمهوری اسلامی برای بهبود وضعیت شاخص های سلامت مادر و کودک و همچنین کاهش مرگ و میرها، دستاوردهای سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایران را تشریح خواهد کرد.

به گزارش مهر، اسدی لاری ادامه داد: همچنین در تاریخ ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر)، در یک ناهار کاری که با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای شرکت کننده در اجلاس تشکیل می شود، جمهوری اسلامی ایران در خطر بودن سلامت مادر، کودک و نوزادان در کشورهای درگیر جنگ و فقر همچون یمن، سوریه، افغانستان و عراق را محکوم کرده و همچنین تعهد کشورمان را به اجرای سیاست های جامع خدمات بهداشتی و درمانی یادآور می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این اجلاس بزرگ بین المللی، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و درمان و بهبود وضعیت سلامت مادر و کودک به سمع و نظر جهانیان برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید