تبلیغ و عرضه دارو‌های غیرمجاز در اینستاگرام

    کد خبر :440141

معاون عملیات پلیس فتا، با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیش از ۸۳۰ نفر مجرم در قالب عملیات پانجیو دستگیر شده‌اند، گفت: اینستاگرام بستر عرضه ۳۹ درصد از دارو و تجهیزات غیر مجاز است.

سرهنگ امیری در سومین کارگاه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با اشاره به اینکه عملیات پانجیو به صورت سراسری در دنیا اجرا می‌شود، اظهار کرد: این عملیات در حوزه رصد مخاطرات کالاهای سلامت محور از سال ۹۰ توسط پلیس فتا و همکاری با سازمان غذا و دارو در کشور اجرا می شود.

وی افزود: فروش ابزار تقلبی حوزه پزشکی، داروخانه های آنلاین، ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی داروخانه و درگاه های پرداخت شامل این طرح می شود.

معاون عملیات پلیس فتا با اشاره به عملکرد طرح پانجیو توضیح داد: در سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار ۲۵۵ درگاه مجرمانه شناسایی، ۳۷۳ پرونده تشکیل، ۴۱۱ نفر دستگیر و ۴ هزار و ۲۹۵ درگاه مجازی مسدود شدند، ارزش ریالی این تخلفات ۲۶ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به بسترهای ارتکاب جرم در حوزه فروش دارو و تجهیزات غیرمجاز، عنوان کرد: عرضه این محصولات غیرمجاز ۳۹ درصد در اینستاگرام، ۲۴ درصد در بازارهای آنلاین(شیپور، دیوار و…)، ۲۲ درصد تلگرام و ۱۴ درصد در وب سایت ها صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید