خودرویی که به طور خودکار برای دوچرخه ها ترمز می کند

    کد خبر :440090

شرکت خودروسازی اسپانیایی سیت هم به جمع برخی خودروسازان دیگر مانند ولوو و جگوار پیوسته است که یک سیستم ترمز امنیتی برای نجات جان دوچرخه سوارها بر روی تولیداتشان نصب می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت خودروسازی اسپانیایی سیت هم به جمع برخی خودروسازان دیگر مانند ولوو و جگوار پیوسته است که یک سیستم ترمز امنیتی برای نجات جان دوچرخه سوارها بر روی تولیداتشان نصب می کنند.

سیستم یادشده به طور خودکار قادر به شناسایی دوچرخه سواران در جاده است و در این زمینه به راننده هشدار می دهد. در ادامه نیز خودرو ترمزهای خود را فعال می کند تا مشکلی برای دوچرخه سواران ایجاد نشود.

سیت برای اولین بار این فناوری را بر روی خودروی شاسی بلند Tarraco خود مورد استفاده قرار داده است. سیستم یادشده تا به حال برروی 1200 خودروی شرکت سیت با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته و در 450 مورد برخورد ناگهانی با دوچرخه سواران موفق به حفظ جان آنها شده است.

سیستم یادشده مجهز به یک رادار برای دریافت علائم هشدار دهنده است. ریزپردازنده های نصب شده بر روی این سیستم با مقایسه و بررسی سرعت حرکت دوچرخه سواران در قیاس با سرعت خودرو ترمزها را به تدریج فعال می کنند تا توقف در زمان مناسب رخ دهد. کل این فرایند بین 1.5 تا 2 ثانیه رخ می دهد و در ابتدا زنگ هشدار خودرو به صدا درمی آید.

اگر راننده بعد از شنیدن این صدا و مشاهده تصویر هشدار بر روی کنسول خودرو ترمز نکند، ترمز مابین 0.8 تا 1 ثانیه بعد فعال می شود و به عنوان مثال اگر سرعت حرکت در حدود 72 کیلومتر در ساعت باشد، خودرو بعد از طی کردن 20 متر متوقف می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید