روسیه آماده علنی کردن مکاتبات مرتبط با دخالت در انتخابات آمریکاست

    کد خبر :439957

روسیه اعلام کرده که آماده انتشار و علنی کردن تمام مکاتبات صورت گرفته با مقامات آمریکایی در ارتباط با دخالت سایبری مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست.

یک مقام ارشد امنیتی روسیه در مرکز مقابله با تهدیدات سایبری این کشور اعلام کرده که مسکو این آمادگی را دارد که تمام مکاتبات صورت گرفته با مقامات آمریکایی در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ را از طبقه بندی محرمانه خارج و علنی کند.

در این ارتباط نیکلای موراشوف، از اعضای ارشد مرکز مقابله با تهدیدات سایبری روسیه به راشا تودی گفت که کشورش در صورت تمایل و رضایت مقامات آمریکایی این آمادگی را دارد تا تمام مکاتبات اینترنتی در ارتباط با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق حملات سایبری را بصورت علنی منتشر کند. به گفته این مقام روسی این مکاتبات در حال حاضر در طبقه بندی امنیتی قرار دارند.

این مقام روسی همچنین گفته است که تا کنون همکاری طرف آمریکایی در ارتباط با تحقیق پیرامون حملات سایبری و ادعای هک سیستم‌های کامپیوتری توسط روسیه بسیار محدود و ناچیز بوده است و مسکو تنها برخی جزئیات فنی محدود را در ارتباط با ادعای حملات سایبری از مسئولان واشنگتن دریافت کرده است.

به گزارش مهر ،دولت آمریکا رسما روسیه را متهم کرده است که برای نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، به افراد و نهادهای سیاسی در آمریکا حمله سایبری کرده است و شرکت آمریکایی گوگل نیز در ژانویه ۲۰۱۷ اعلام کرد که به مدارک و شواهدی مبنی بر بهره‌برداری کاربران روسیه از سرویس‌های این شرکت برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا دست یافته است.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اتهام‌های مطرح شده از سوی مقام‌های آمریکایی درباره دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مضحک توصیف کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید