اعلام برنامه روز سوم جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

    کد خبر :439877

در سومین روز ازدوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت (سه‌شنبه ۲۰ آذرماه) ۴۰ فیلم مستند در ۶ سالن پردیس سینمایی چارسو روی پرده می‌روند.

«آن زمستان» به کارگردانی احمد شریف‌زاده، «در قلمرو افعی دم عنکبوتی» ساخته فتح‌اله امیری، «مسافر فوکوشیما» به کارگردانی معصومه نورمحمدی، «پرتره‌ی خانم فرخزاد» کار ماهور میرشکاک، «میدان جوانان سابق» ساخته مینا اکبری، «تمام چیز‌هایی که جایشان خالی‌ست» به کارگردانی زینب تبریزی در بخش مسابقه ملی و «در تمامی لحظات» به کارگردانی «نیکولا فیلیبر» از فرانسه در بخش مسابقه بین‌الملل، مستند‌هایی هستند که روز سه‌شنبه ۲۰ آذر‌ماه به ترتیب در سانس‌های ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شوند.

عنوان کارگاه تخصصی روز سوم جشنواره سینماحقیقت هم «صدا و موسیقی در فیلم مستند» است که با حضور «اریک اشپیتزر مارلین» در سالن شماره ۲ برگزار می‌شود. برنامه نمایش فیلم‌های این سالن به این شرح است: در سانس‌های ۱۸، ۲۰ و ۲۲ به ترتیب مستند‌های «روز پیروزی» به کارگردانی سرگی لوزنیتسا از آلمان در بخش نمایش‌های ویژه، «خانه‌ای به وسعت آگاهی» ساخته استاد محمدرضا اصلانی، «لرستان، کهن سرزمین قوم کاسیت» به کارگردانی استاد منوچهر طیاب در بخش خارج از مسابقه و «فریدکین بدون ممیزی» ساخته فرانچسکو زیپل از ایتالیا در بخش پرتره به نمایش گذاشته می شود.

«حفاظ مرزی» به کارگردانی نیکولاس گایرهالتر از اتریش در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشور‌های آلمانی‌زبان سانس ۱۴، «در جستجوی همسر» کار سرگی نیکولائف از روسیه و «رویارویی با اژد‌ها» به کارگردانی صدیقه مجدیدی از آمریکا در بخش مسابقه بین‌الملل سانس ۱۶، «بقایا» ساخته آکشاتا دالوی از هند، «هزار و یک زن، چون من» به کارگردانی صحرا مانی از افغانستان و فرانسه در بخش مسابقه بین‌الملل سانس ۱۸، «زندگی نور، رابی مولر» ساخته کلر پیژمان از هلند در بخش پرتره سانس ۲۰ و «عوعوی دور سگ‌ها» به کارگردانی سیمون لرنگ ویلمورت از دانمارک در بخش جشنواره مستند تسالونیکی یونان در سانس ۲۲ در سالن شماره ۳ نمایش داده می‌شوند.

برنامه سالن شماره ۴ نیز به این شرح است: مستند‌های «سی‌یار» ساخته کامران جاهدی، «جوکر [سیاه زخم]» به کارگردانی سجاد ایمانی، «زیر حکم» کار سعید کشاورز، «خالو اسداله» به کارگردانی محمد عسگرخواه، «روز‌های خوب گمشده تقویم» ساخته حجت طاهری، «شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی‌پور، «بهای خون» ساخته مرجان خسروی و «آشنگ» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی به ترتیب در سانس‌های ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ بخش مسابقه ملی روی پرده می‌روند.

سالن شماره پنج هم با نمایش مستند‌های «تازه نفس‌ها» به کارگردانی کیانوش عیاری و «نما‌هایی که ناپدید شد» ساخته حمید جعفری در بخش مستند‌های انقلاب اسلامی در سانس ۱۴ کار خود را آغاز می‌کند. «روی سبز بیابان» به کارگردانی فتح‌اله امیری، «وارثان کیومرث» ساخته پژمان مظاهری‌پور در بخش فیلم‌های مستند معدن و صنایع معدنی ایران، «خاطرات خبرنگار جنگ» به کارگردانی وحید چاووش، «زیر صفر مرزی» کار مهدی افشارنیک، «برای موصل» به کارگردانی یحیی محمدعلیی در بخش جایزه شهید آوینی، «مارسلین، یک زن، یک قرن» ساخته کوردلیا دووراک و «آلگانش» لیا بلترامی، ماریانا بلترامی از ایتالیا از بخش مسابقه بین‌الملل، مستند‌های دیگری هستند که از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در این سالن روی پرده می‌روند.

در سالن شماره ۶ هم مستند‌های «آنجا که باد می‌وزد» به کارگردانی مینا مشهدی مهدی، «بازگشت به خانه» ساخته سمیه اشتری، «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی، «همایون» کار پیروز کلانتری و «آواز جغد کوچک» به کارگردانی مهدی نورمحمدی، به ترتیب در ساعات ۱۴ تا ۲۰ از بخش مسابقه ملی نمایش داده می شوند.

گفتنی است؛دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران«سینماحقیقت» تا روز ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید