دورخیز 23 میلیارد دلاری بنز برای گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۶
    کد خبر :439817

شرکت خودروسازی بنز آلمان اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ و با هدف تولید انبوه خودروهای الکتریکی و هیبریدی ۲۳ میلیارد دلار باتری‌های خودروی الکتریکی خریداری خواهد کرد.

شرکت دایملرکراس‌لیر، تولیدکننده خودروهای بنز، اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ و با هدف تولید انبوه خودروهای الکتریکی و هیبریدی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۳ میلیارد دلار باتری خودروی الکتریکی خریداری کند. این شرکت خودروسازی آلمانی یکی از شرکت‌های بزرگ اروپایی است که به دلیل اجرای قوانین جدید آلایندگی در اروپا به سرعت به سمت تولید خودروهای الکتریکی پیش می‌رود.

ویلکو استارک، مدیر بخش کیفیت عرضه و تدارکات شرکت بنز طی بیانیه‌ای اعلام کرد با این سفارش عظیم برای خرید باتری‌های سلولی تا سال ۲۰۳۰، ما یک گام بلند و مهم در راستای برقی کردن خودروهای تولیدی خود در آینده برمی‌داریم.

شرکت دایملر درباره اینکه شرکتی که قرار است این باتری‌ها را طی قراردادی به بنز بفروشد، اظهار نظری نکرد. این شرکت هم اکنون با یک شرکت کره‌ای به نام FK اینوویشن و LG و همچنین یک شرکت چینی قرارداد تأمین باتری سلولی برای خودروهای الکتریکی دارد. بنز قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ در کنار گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود به سمت تولید ون‌، اتوبوس و کامیون‌های الکتریکی نیز برود.

خودروسازی بنز قرار است یک خودروی الکتریکی EQ را در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند که مواد تشکیل‌دهنده باتری‌های سلولی این خودروها شامل ۶۰ درصد نیکل، ۲۰ درصد منگنز و ۲۰ درصد کبالت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید