بدون تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور دچار مشکل می شدیم

    کد خبر :439796

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: اگر تولید ۹۷ درصدی دارو را نداشتیم، در شرایط بسیار سختی قرار می گرفتیم.

مراسم رونمایی از پوستر ایران فارما ۲۰۱۹ با حضور رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان غذا و دارو، و نمایندگان شرکت های دارویی، شامگاه دوشنبه ۱۹ آبان ۹۷ در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مرتضی خیر آبادی عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در ابتدای این مراسم، تولید ۹۷ درصدی دارو را یک موفقیت بزرگ اما ناشناخته برای کشور دانست.

در ادامه احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با بیان اینکه به رغم تحریم ها خیلی از شرکت ها در نمایشگاه بین المللی ایران فارما ۲۰۱۸ شرکت داشته اند، گفت: دارو با جان انسان ها گره خورده و ما این امید را داریم که بتوانیم از تحریم ها همچون سال های گذشته عبور کرده و در نزد مردم سربلند باشیم.

وی، نمایشگاه ایران فارما را پیشانی فعالیت های دارویی کشور دانست و ادامه داد: اگر صنعت داروسازی و تولید ۹۷ درصدی دارو نبود این روزها در زمان تحریم در شرایط بسیار سختی قرار می گرفتیم.

شیبانی افزود: نمایشگاه چهارم ایران فارما با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار شد و به رغم تحریم ۱۴۰ شرکت خارجی حضور فعال داشتند که این مهم نشان از بی اثری تحریم های آمریکا دارد.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۳۰ هزار نفر از نمایشگاه ایران فارما، گفت: در این میان باید از مسئولان مصلای امام خمینی هم تشکر و قدردانی کنم که این نمایشگاه برگزار شد؛ بدون اینکه کوچکترین مشکلی و بی نظمی در آن به وجود بیاید.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروها انسانی ایران با اشاره به برگزاری دو پاویون هند و چین در نمایشگاه چهارم، افزود: دو کشور چین و هند بیشترین همکاری را با ایران در صنعت داروسازی دارند و یکی از اتفاق های خوب در مراسم اختتامیه ایران فارما ۲۰۱۸ اعلام رضایت نمایندگان کشورهای مختلف در این نمایشگاه و اعلام آمادگی شان برای ایران فارما ۲۰۱۹ بود.

شیبانی، همچنین حضور ۶ هیات رسمی، ادرای و تجاری از کشورهای اروپایی را از دیگر موارد مهم نمایشگاه چهارم ایران فارما دانست و اضافه کرد: امسال ۳۵ هزار متر فضا داشتیم که امیدواریم این فضای نمایشگاهی سال آینده بیشتر شود.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در ادامه با بیان اینکه صنعت داروسازی توانسته در عرضه دارو بسیار موفق باشد، نمایشگاه ایران فارما را محلی برای اطلاع رسانی درباره این موفقیت به دنیا برشمرد و گفت: از هر پنج قاره در نمایشگاه ایران فارما شرکت کرده بودند و این حضور، نمایشگاه ایران فارما را به یک CPHI مهم تبدیل کرده است.

شیبانی در پایان، خواستار انعکاس اخبار دارویی ایران شد و گفت: در سال ۱۳۵۷ برای دارو ۵۷۰ میلیون دلار ارز لازم داشتیم و اگر امروز تولید دارو و طرح ژنریک را نداشتیم با این وضعیت ارز و افزایش جمعیت به هیچ وجه نمی توانستیم دارو را تامین کنیم.

مهرشادکاظمی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه نشست با بیان اینکه سازمان ها و نهادهای مختلفی در برگزاری نمایشگاه ایران فارما و نمایشگاه تخصصی کتاب همراهی کرده اند، گفت: نمایشگاه کتاب ایران فارما یکی از تخصصی ترین نمایشگاه هایی است که وزارت ارشاد برگزار می کند و مورد تاکید مسئولین وزارت ارشاد است و موفقیت آن باعث شده تا این نمایشگاه الگویی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه های دیگر قرار بگیرد.

وی، میزان فروش نمایشگاه چهارم را سه برابر سال گذشته دانست و گفت : امسال ۱۸۹ میلیون تومان از یارانه کتاب استفاده شد. دیگر اتفاق خوبی که برای نمایشگاه افتاد این بود که نمایشگاه کتاب ایران فارما در تقویم نمایشگاهی کشور ثبت شده و این موضع باعث می شود در گرفتن تسهیلات و بودجه بتوانیم راحت تر عمل کنیم.

به گزارش مهر، کاظمی ضمن تقدیر از حضور رسانه های سلامت محور هم اظهار داشت: رسانه های سلامت محور هم با توجه به همه مشکلاتی که بود؛ برگزار شد و هر دو نمایشگاه کتاب و رسانه توانستند به خوبی با بخش صنعت ارتباط گرفته و باب گفت و گو را با یکدیگر باز کنند.

وی، رونمایی از پوستر این رویداد را در بیش از ۱۱ ماه مانده به نمایشگاه بعدی نشان از یک کار تخصصی و با برنامه دانست.

در ادامه این نشست، تفاهم نامه ای بین سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

این تفاهم نامه به موضوع چهارمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور می پرداخت.

در ادامه نشست کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: هر اتفاقی که برای صنعت داروسازی افتاده در دوران سختی ها افتاده است و صنعت داروسازی با ثبت تجاربی که کسب کرده، می تواند بحث مدیریت دانش در این ۴۰ سال را به دیگران هم انتقال دهد.

وی با اشاره به این مطلب که در صنعت داروسازی، تغییر نسلی پیدا شده است،گفت: امیدواریم شاهد این موضوع باشیم که ایران فارما به یک برند دارویی مهم تبدیل و ایران هاب داروسازی منطقه شود.

حاج آقا بنیادی مشاور فرهنگی بنیاد فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) هم ضمن تقدیر از این رویداد بزرگ دارویی، گفت: ما این حرکت جمعی و هم افزایی را ارج می نهیم. مصلای امام خمینی به عنوان پیشانی نظام نه فقط می خواهد محلی برای برگزاری نماز باشد، بلکه قطب برنامه های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی، اقتصادی و نظامی هم هست و از این حرکت بزرگ قدردانی و نهایت همکاری را با برگزار کنندگان خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم جشن پیروزی ما ختم فعالیت های غرب باشد که بر علیه جمهوری اسلامی و ملت ما ایستاده اند.

در پایان این نشست، از پوستر ایران فارما ۲۰۱۹ رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید