خودروهای وارداتی در گمرکات به زودی تعیین تکلیف می‌شوند

    کد خبر :439737

رحمانی، از ترخیص برخی از خودروهای مانده در گمرکات که دارای موانع قانونی نیستند بعد از تصویب هیأت دولت خبر داد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با ترخیص چند هزار دستگاه خودروی وارداتی مانده در گمرکات کشور، گفت: به زودی خودروهای وارداتی مانده در گمرکات تعیین تکلیف خواهند شد.

وی در خصوص جلسه دیروزش با معاون اول رئیس جمهور گفت: جلسه دیروز به تنظیم بازار اختصاص داشت و به طور حتم به زودی در مورد خودروهای وارداتی تصمیمات جدید اتخاذ شده و نتیجه به مردم اعلام می‌ شود.

رحمانی یادآوری کرد: مشکل اصلی برای عدم ترخیص این خودروها به پرونده‌های تخلف ثبت سفارش باز می‌گردد که موجب شده خودروها در گمرک توقیف شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از خودروهای مانده در گمرکات، دارای مشکلات و موانع قانونی برای ترخیص هستند اما تعداد زیادی هم مشکل قانونی ندارند و بعد از تصویب هیأت دولت ترخیص خواهند شد.

وی اذعان کرد: نحوه ترخیص، پرداخت مابه التفاوت ارزی و مسائلی از این دست است که مسائل فنی محسوب می‌شود اما ما به دنبال آن هستیم تا حق مردم در این میان رعایت شود.

رحمانی در خصوص قیمت‌گذاری برخی از خودروهای داخلی توسط خودروسازان گفت: دو نوع خودروی داخلی داریم؛ اولین گروه خودروهایی هستند که برای تعیین قیمت باید از شورای رقابت مجوز بگیرند و دومین گروه، خودروهایی هستند که بدون مجوز شورای رقابت می‌توانند قیمت‌گذاری شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خودروهایی که با تازگی توسط شرکت‌های خودروسازی قیمت‌گذاری شده اند در ذیل دومین گروه خودرویی قرار داشته و نیازی به تعیین تکلیف از شورای رقابت نداشتند، هر چند که مدیریت این موضوع به ستاد تنظیم بازار محول شده است.

وی گفت: اکنون خیلی از اقلام همچون فولاد، مس، آلومینیوم، لوازم خانگی، پوشاک، دارویی و بهداشتی در داخل کشور تولید می‌شوند.

رحمانی ادامه داد: در بسیاری از بخش ها، توانایی تأمین و تولید بیش از نیاز داخل است و این موضوع نیاز کشور را به توسعه صادرات پررنگ تر می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برخی از کالاها نیاز به واردات داریم گفت: با توجه به اینکه امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، برنامه جدی برای تقویت ساخت داخلی داریم. باید یک نهضت در این راستا به راه بیفتد.

وی اعلام کرد: به زودی با همه رشته‌های تولیدی از جمله خودروسازی که متأسفانه برخی از قطعات آن وابسته به واردات است، یک نمایشگاه تشکیل خواهیم داد و به همه قطعه‌سازان و همه رشته‌های صنعتی اعلام می‌کنیم تا در این نمایشگاه شرکت کنند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

رحمانی تصریح کرد: نمی‌توان توانمندی‌ها داخلی را در حوزه تولید کتمان کرد اما در حوزه واردات، معتقدیم حتی کم هم زیاد است زیرا توان تولید داخلی ما بسیار بالاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید