لطفاً به روحانیون ایران یک «انقلاب» سفید بدهید!

    کد خبر :439730

مایکل لدین یکی از تندروهای ضد ایران در بنیاد حمایت از دموکراسی در مطلبی در نشریه «فرانت پیج مگزین» خطوط کلی مدنظر خود برای شکست دادن ایران و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کرده است.

به گزارش تابناک، وی در این مطلب آورده است: کریدو می‌گوید، مقامات آمریکایی، که به نظر من منظورش جامعه اطلاعاتی و متفکران و مقامات شورای امنیت ملی هستند، معتقدند ایران در حال برنامه‌ریزی «جنگ گسترده منطقه‌ای» است. این امر پس از حمله اسرائیل به تونل‌های حزب‌الله، در جنوب مناطق لبنان که تحت کنترل حزب‌الله (ایران) است و جلسات اضطراری در اروپا بین پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، و نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مطرح شده است.

ما اغلب جملات رهبر ایران [آیت‌الله] خامنه‌ای را نادرست می‌خوانیم، بنابراین بهتر است در مورد این ادعای دراماتیک بدبین باشیم؛ اما قطعاً دلایلی اساسی برای جدی گرفتن آن‌هم وجود دارد. عملیات تونلی ایرانی / حزب‌الله برای سال‌هاست که ادامه دارد و روحانیون ایران به مدت طولانی به خودشان گفته‌اند که حزب‌الله در آخرین نبرد اسرائیل را «شکست» داده است. از این ‌روی، بر این باورند که می‌توانند یک جنگ دیگر را نیز برنده باشند. هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که آن‌ها می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند و اگر آن‌ها همچنان رئیس‌جمهوری مطیع در کاخ سفید داشتند ـ بخوانید اوباما ـ ممکن بود این مسأله را امتحان کنند. اما اکنون سروکار آن‌ها با ترامپ است و “سگ دیوانه” در پنتاگون. در این شرایط ایران می‌داند که نمی‌توانند ما را در میدان جنگ شکست دهد. ما اظهار کرده‌ایم که در کنار اسرائیل خواهیم ایستاد و در همین راستا یک گروه ناو هواپیمابر را به بیخ گوش ایران منتقل کردیم؛ خوب که چه؟

من فکر نمی‌کنم که رهبر ایران و پیروانش، خواهان درگیری با ما باشند؛ بنابراین سؤال این است که آیا واقعاً اعتقاد دارند، اگر یک جنگ منطقه‌ای عظیم راه بیندازند، ما با آن‌ها مقابله خواهیم کرد یا نه؟

همان‌ طور که همه ما می‌دانیم این فقط یک مسأله سیاست خارجی نیست. چندی پیش تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر ایران، از جمله مناطقی که مدت‌ها به‌ نظام وفادار بودند، به راه افتاد. تظاهرات ضد نظام در حال حاضر در تمام سطوح جامعه، از کارگران فولاد تا بازار، در حال گسترش است. روحانیون از بروز یک «انقلاب سفید» از نوعی است که شاه را چهل سال پیش ساقط کرد، هراس دارند. از یک‌ طرف، برای حمایت «میهن‌پرستانه» برای جنگ علیه اسرائیل و ایالات‌متحده امیدوارند و از سوی دیگر، از اینکه مردم از طرف مقابل حمایت کنند و منجر به وخامت اوضاع جمهوری اسلامی شوند، در هراس.

به نظر من متحدان بزرگ ایران، روسیه، ترکیه و چین، همراه با قدرت‌های کوچک‌تر مانند کره شمالی و کوبا، به دنبال جنگ بزرگ با ما و اسرائیلی‌ها نیستند. آن‌ها درنهایت با شیطنت خود از ایران حمایت می‌کنند.

احتمالاً حزب‌الله نیز در امتداد مرزهای ما فعال است؛ اما بعید است آن‌ها بتوانند از پس یک رویارویی تمام‌عیار با ما بربیایند، ولی می‌توانند خسارت زیادی وارد کنند.

این پیامی را تقویت می‌کند که من سال‌ها برای ارسال آن به سیاست‌گذاران تلاش بدون موفقیت کرده‌ام: ما در یک جنگ جهانی هستیم (هرگز به جنگ منطقه‌ای عظیم هم فکر نکنید) و این جنگی است که باید در آن پیروز شویم. برای برنده شدن، باید رهبران ائتلاف دشمن را با یک شکست واقعی تهدید کنیم. آن‌ها باید چشم‌انداز از دست دادن قدرت را ببینند. آیا می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

می‌توانیم و باید این کار را بکنیم. ما باید جدی از «انقلاب سفید» در ایران حمایت کنیم که تا الآن هم بدون کمک، دارای چشم‌اندازی عالی است. ما برای خنثی‌سازی [آیت‌الله] خامنه‌ای و روحانی نیازی به نیروی عظیم نظامی نداریم. در عوض، نیاز به یک مبارزه سیاسی قوی‌تر علیه جمهوری اسلامی، از جمله عملیات پخش گسترده محتوا به زبان فارسی داریم. افسوس تا به امروز نشانه‌ای از این تلاش وجود ندارد، هرچند کار دشواری نیست، هزینه‌بر نیست و کاملاً با سنت انقلابی ما مطابقت دارد. فقط از گورباچف بپرسید؛ او همه ‌چیز را در این مورد به شما می‌گوید. ما او و کمونیسم شوروی را همین‌طور سرنگون کردیم. اسلام رادیکال ایران امروز ضعیف‌تر از گورباچف و شرکایش در زمانی است که امپراتوری شوروی سقوط کرد.

زندگی آمریکایی‌ها را در یک جنگ بزرگ منطقه‌ای در خاورمیانه به خطر نیندازید. روحانیون ایران از «انقلاب سفید» می‌ترسند. ترس آن‌ها درست است. ما باید به آن‌ها یک انقلاب سفید بدهیم. لطفاً سریع‌تر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید