افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

    کد خبر :439716

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز (۲۰ آذرماه) غلظت آلاینده‌های هوای تهران نسبت به روز گذشته بیشتر می‌شود و فردا (۲۱ آذرماه) احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس وجود دارد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با در نظر گرفتن شرایط جوی تهران کیفیت هوای این شهر را پیش‌بینی و اظهار کرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود طی امروز (۲۰ آذرماه) نسبت به روز گذشته افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده شود.

وی با اشاره به احتمال ناسالم شدن هوای تهران برای گروه‌های حساس طی روز آینده، گفت: احتمال می رود فردا (۲۱ آذرماه) بر غلظت برخی آلاینده‌ها افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز(۲۰ آذرماه) نسبت به روز گذشته است و تنها برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی ۳ تا ۴ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، فردا به‌تدریج بر سرعت باد افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: دمای پایتخت تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان اظهارکرد: میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۵ و هوا در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید